Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign CS5.5 kan ej öppna specifikt dokument

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej och god morgon!
Första arbetsdagen efter semestern och den börjar inte alls bra. Sitter med en tidning skapad i Indesign som skall i väg på tryck. Har några nya bilder som är fixade i photoshop som jag lät spara ner/över i min linkfolder. Nu när jag skall öppna dokumentet i Indesign så kom det först upp att länkarna har ändrats och ger mig då alternativen, uppdatera inte länkar, avbryt eller uppdatera länkar. Jag valde givetvis uppdatera länkar.
Fick då felmeddelande att det uppstått problem. Provade att öppna ett tomt dokument vilket gick bra. Startade om datorn och nu vill inte Indesign alls öppna. Sitter just nu bara med en dator som har CS5.5. Känns lite stressat eftersom Adobe support ej öppnar förren kl 09.
Någom som har ideér om hur man kan lösa det?

/Mats

Skapa nytt användarkonto och öppna dokumentet där?

Löste sig genom flera omstarter där det till slut gick att öppna ett gammalt dokument. Öppnade sedan det dokument jag skulle färdigställa och det gick bra.
Men detta till trots har jag mycket problem med min Adobesvit där In design är det som spökar mest. Får allt som oftast meddelande där det står att Indesign avslutades oväntat och en massa felmeddelande. Jag avlutar ALLTID Indesign helt korrekt. Detta kräver en del omstarter som jag börjar bli jäkligt trött på. Kan nämna att dessa problem nästan aldrig hände i PC miljö:(
Har talat med support på Adobe som inte har kunnat hjälpa mig. Även Apple support har varit inblandade eftersom det även kan vara ett systemfel, inte heller dom har kunnat ge mig svar. Det är min Imac som spökar, min mac book pro går klockrent.
Tar gärna emot tips och Ideér

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-11 21:14

Eftersom InDesign använder mycket RAM skulle jag testa med att ta ut en av minneskapslarna och se om det blir bättre (mycket segare dock).

1
Bevaka tråden