Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför skapas inte min UiViewController automatiskt?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Jag är ny i xcode och ärligt talat så har jag inte kommit så kopiöst långt i min inlärningsprocess.

Mitt problem, jag skall försöka mig på nu att "switcha mellan views" och jag har hittat kanontutorials för det. Problemet är bara att när jag skapar ett nytt projekt, låt oss kalla det Test, så får jag bara upp en .h .m och .xib fil. Det kommer alltså inte några tillhörande viewcontrollers som det gör i samtliga tutorials jag har sett. Har googlat och googlat men inte hittat något svar.

Kan jag skapa nya viewcontrollers och isf länka dem ihop med min Test.h eller sådär?

Ursäkta min okunnighet! Svara gärna snabbt, jag hade tänkt att sitta hela natten

Mvh

Förtydligande: jag får alltså bara upp mina delegate-filer.
Här är en av MÅNGA tuts där det autoskapas viewcontrollers till första uppsättningen .h och .m-filer.

MainWindow.xib innehåller den första view controllern, och en koppling till din App Delegate. Det som finns i den skapas när appen startar.

Om du har en klass Test, som är en view controller, så kommer dess XIB inte att innehålla en UIViewController, eftersom klassen redan är en view controller.

Ursprungligen av willstedt:

[...] får jag bara upp en .h .m och .xib fil. Det kommer alltså inte några tillhörande viewcontrollers [...]

Vad menar du med att det inte kommer några view controllers?

Implementationsfilen (.m) är alltså inte en subklass av UIViewController?

Tack för ditt svar!

Typiskt nog (jag har hållit på med detta från och till i 2 dagar nu) så hittade jag precis problemet.
Jag hade skapat en window-based application istället för en view-based.

Som du extra tydligt kan utläsa av detta så är jag nybörjare men nu har jag iaf kommit över mitt första hinder!

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden