Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rensa spellistan i itunes när fil tas bort.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lite problem med mitt itunes och timecapsule.
Jag lägger över musiken till min time capsule i mappen media/music.
Sen tar jag lägg till i bibliotek. Sen finns musiken i itunes.

Problemet är när jag manuellt raderar från capsulen så blir det ett utropstecken framför låten i itunes att den inte finns. Måste man radera från spellistan manuellt eller finns det något sätt att uppdatera listan så att alla låtar som inte finns (utropstecknet) försvinner?

Ja, tyvärr funkar det så, riktigt dåligt faktiskt.

Samma sak som att det inte finns någon funktion för att monitorera ett bibliotek efter förändringar och lägga till/ta bort musik och annat automatiskt i ens iTunes-bibliotek.

Uselt är det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-15 17:17

Istället för att ta bort den från TCn ska den tas bort från iTunes. Då ska frågan komma upp om du även vill ta bort filen.

Ursprungligen av kenjon:

Istället för att ta bort den från TCn ska den tas bort från iTunes. Då ska frågan komma upp om du även vill ta bort filen.

Det stämmer, så funkar det när man tar bort från iTunes.

edit: hmm.. Googlade på det har med att monitorera foldrar, verkar som funktionen ligger gömd.
http://lifehacker.com/5356619/itunes-finally-adds-watched-folder-to-automatically-add-new-music förutom att det är ett specifikt bibliotek då, men det går ju att länka andra foldrar dit.

Någon som testat? Ska testa nu..

edit 2: Japp, det funkade, men dåligt, den flyttar musiken som läggs där in i sitt eget musik-bibliotek.

1
Bevaka tråden