Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska man uppgradera till Lion?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har inga problem med Logic och Lion. Apple utvecklar ju båda. Däremot så kan ju tredjepartspluggar vara problem - som vanligt - till dom uppdateras. För mig så var det en av 35 pluggar som inte ville. Kan leva utan den ett tag och hoppas på update. Omnisphere och Absynth funkar fint. Och det är ju allt jag egentligen behöver.

Ursprungligen av andersmacnilsson:

Läste att det har varit problem med Logic och Lion. Det borde vara åtgärdat när den skarpa versionen släpps tycker man, men jag tar inga risker där heller. Jag tycker inte om operativsystemet IOS på iPhone, och då nu Lion kommer att vara liknande som IOS vill jag helt enkelt inte ha det. Tyvärr så är man väl så illa tvungen den dag man köper ny dator.

Haha, nej nu blev det humor

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-07-10 09:46

Tog mig friheten att skapa en omröstning

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-07-10 12:52

Jag lär nog uppdatera ganska snabbt, använder datorn mest för surfning.
Dock har jag inte sett något i Lion som skapat ett sug hos mig att göra en uppgradering.

Sen några kommentarer till tidigare inlägg.

@BlackSmp, är det inte snarare Lion och dess SMB-stöd som behöver uppdateras än din NAS? Eller har du andra problem också, utöver de vanliga (?) OS X-problemen med SMB.
Det verkar finnas några buggar kvar i OS X SMB-implementation.

@joakimo
Du frågar varför Lion ska kräva mer RAM-minne. Varför vet jag inte men det vore väl lite konstigt om nyare OS inte krävde mer RAM. De utvecklas hela tiden med minneskrävande funktioner. Det är en del av utvecklingen.
Slarvig programmering, bloatware. Varför optimera när man kan vräka på med mer minne istället?
Detta har man sett gång efter annan, Vista till exempel, och nu Lion också?

@akerstrom
Kör bootcamp och kanske Vista så slipper du det du ogillar.
Hoppas du var ironisk, för gör man som du föreslår så FÅR man väl något man ogillar?

Brukar alltid vänta en liten stund för att se om det dyker upp info om vissa buggar o kanske låta "punkt ett" uppdateringen komma innan jag installerar. Detta har dock varit gällande när man var tvungen att köpa en box med en skiva men nu när man bara behöver ladda ner den från Appstore kanske förfarandet blir ett annat...återstår att se. I vilket fall som helst kör jag en extra backup innan jag gör något installerande...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-07-11 09:25

Jag använder bara min macbook privat till surf etc så jag kommer uppdatera direkt. Annars hade jag nog avvaktat lite.
Skulle något jag använder strula så har jag dels win7 på den och dels andra datorer.

  • Medlem
  • 2011-07-11 10:20

Kommer sannolikt att installera på en lämplig försöksmaskin. Står i begrepp att uppdatera till CS5.5 på ett par layoutmaskiner, så jag vill nog veta att det funkar innan... och med färska, kollade, backuper.
Och väntar också på att nya ios kommer.

Det hela känns som en riktig ketchupeffekt!

Jag kan glädja dig med att CS 5.5 funkar bra i Lion - åtminstone för mig, men jag kör nästan bara Photoshop, Illustrator och InDesign. Allt känns rappare i Lion dessutom. Vet inte varför.

Ursprungligen av lime:

Kommer sannolikt att installera på en lämplig försöksmaskin. Står i begrepp att uppdatera till CS5.5 på ett par layoutmaskiner, så jag vill nog veta att det funkar innan... och med färska, kollade, backuper.
Och väntar också på att nya ios kommer.

Det hela känns som en riktig ketchupeffekt!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-11 16:34
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag kan glädja dig med att CS 5.5 funkar bra i Lion - åtminstone för mig, men jag kör nästan bara Photoshop, Illustrator och InDesign. Allt känns rappare i Lion dessutom. Vet inte varför.

Men Photoshop finns väl bara som version CS 5 (12.0.4) fortfarande, eller har det hänt något idag?
Senast jag kollade var det bara inDesign som var CS 5.5.

Ursprungligen av Konrad:

...Senast jag kollade var det bara inDesign som var CS 5.5.

Ja, fast han har ju med InDesign i sin uppräkning - och säger att allt funkar bra.

Så jag förstår inte ditt ifrågasättande...

CS 5.5 har Photoshop 5.1 (12.1) i väskan. Om det verkligen är någon skillnad vet jag inte...tveksamt (Adobe är ju som dom är - men som sagt; det funkar med Photoshop 5.1 (12.1) och Lion.
Resten är 5.5 eller 5.1 - stora eller små updates - allt är "nytt". After Effects, Dreamweaver, MediaEncoder och Premiere är också 5.5. Vad det betyder vet jag inte - men det funkar med Lion.

Ursprungligen av Konrad:

Men Photoshop finns väl bara som version CS 5 (12.0.4) fortfarande, eller har det hänt något idag?
Senast jag kollade var det bara inDesign som var CS 5.5.

Min MBP kommer att uppdateras genast.
Min MacMini som agerar kombinerad mediadator och server får vänta lite tills jag sett att allt verkar flyta som det ska.
Min stationära musikproduktionsmaskin kommer nog inte att uppdateras alls (eller i alla fall inte det närmaste året)..

Handelsbanken och även inloggning på Skatteverket fungerar under Lion. Måste vara första gången Handelsbanken lyckats.

Jag kommer att avvakta ett tag. Kanske blir det inte aktuellt alls eftersom det ändå är dags att köpa en ny Macbook Pro i höst. Hur som helst så känns det som att jag väntar till minst 10.7.2 för att Apple ska hinna åtgärda buggar som inte upptäckts av utvecklarna.

Bevaka tråden