Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka HTML-mail via Applescript

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2011-05-03 10:43

Jag har ett filemakersystem där jag bl a skickar email via Entourage. Jag skriver emailet i filemaker och sänder det via ett Applescript till Entourage som sänder iväg mailet. Nu skulle jag vilja att när jag i filemakermeddelandet skriver något med fet text eller liknande html så skickas också mailet från Entourage med samma html. Idag tar Entourage bort all html när jag skickar det. Hur får jag Applescriptet att ta med sig htmlformateringarna från filemaker? Någon som vet?

Jag ser detta som en Filemaker-fråga, inte en AppleScript-fråga.

Om formateringarna (fetstil m.m.) ska skickas med beror väl på hur det skickas från FileMaker, inte på scriptet?

Jag flyttar tråden till Filemaker-forumet. Eventuella synpunkter på detta tas med fördel via PM.

/Mod

Titta närmare på SMTPit Pro. Med den pluggen så kan du skicka html mail direkt till din mailserver. Utan att gå via Entourage (som förstör).

CNS Plug-ins: SMTPit Pro

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2011-05-05 09:58

Tack för tipset. Dock så har vi ett mycket bra system uppbyggt kring detta Applescript. Dessutom vill vi ha mailen kvar i en mailklient för framtiden. Men går det inte att förbättra det vi har så får jag se på att bygga om och då kan din plugg vara ett alternativ.

Helt otestat, men det här kan kanske vara en bra startpunkt:

How to send HTML Email with Entourage (Mac)

1
Bevaka tråden