Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ordningen på ramminnena kan verkligen spela roll...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade i min förra unibody MacBook Pro (som tillhörde mitt jobb) köpt en 4 GB-sticka som jag kombinerade med den ena befintliga 2 GB-stickan som satt i och hade totalt 6 GB ram i den datorn. Den datorn lämnade jag tillbaka i höstas när jag köpte min nuvarande, en MacBook Pro 15" 2,66 i7 (dual core, dvs förra modellens toppmodell exkl processoruppgr.). Till den köpte jag också en 4 GB-sticka så jag hade två stycken, totalt 8 GB. Smällde i dem i datorn och körde på.

Dock har jag aldrig riktigt imponerats av datorn. Visst, den klarar många program samtidigt, men den kändes inte alls mycket rappare än den 2,53 C2D jag hade innan (dvs den billigaste modellen från revisionen innan). Den segade ner sig i lika tunga/lätta Photoshopdokument, etc. Men så öppnade jag upp den i fredags. Dels för att blåsa ur damm, men även för att se om det var matchade minnen jag hade fått tag i. Det var det inte, men båda var Kingston. Dock var det ena blått och det andra grönt.

Som test bytte jag plats på dem, mest för att se om något hände.

Och jofan. Datorn är betydligt mer responsiv nu och segar inte i de där dokumenten heller. Och jag kollade både innan och efter att den hittar 8GB.

Så konsensus är att det tydligen spelar roll, om man inte har identiska minnen, vilken plats de sitter i.

Glad är jag i alla fall!

Grattis! Alltid gött med lite snabbare maskin
Har för mig att det står något om det i manualen dock?
Råkade på det "tipset" när jag köttade in mer i min Mac Pro...

1
Bevaka tråden