Köpa iPad i Sverige nu, eller iPad 2 i USA?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-27 09:25

Vad är era råd till en kille som ska till NYC i april och eventuellt inhandla en iPad 2?

Det jag är osäker på är om jag ska köpa 1:an i Sverige, innan jag åker, för iPad 2 lär väl vara lite dyrare i USA än vad 1:an är där idag.
Så jag tänkte ifall det var värt att vänta två månader, och sedan köpa en 2:a i USA, som bara kanske kommer vara en femhundring billigare. Plus att jag absolut inte behöver FaceTime eller kamera på iPaden. Någon som har några bra tips och råd?

Jag har flyttat tråden till rätt forum. Jag har också förtydligat trådens rubrik.

/Mod

Jag har inget klart svar. (Har någon?) Vad jag hade gjort i ditt fall är vänta på iPad 2 och se hur läget ser ut då. Vad jag inte gillar med iPad 1 är att den är något slö med att rendera hela skärmen när man surfar etc. 2:an måste ju bli snabbare vad gäller det med tanke på specsen. Detta, hastigheten i rendering, anser jag som en stor sak 1 vs 2. Kamera osv är jag inte intresserad av. Jag gillar inte heller den nya designen den verkar få. Mockupsen ser förjävliga ut imo jämfört med iPad 1. Men hittills har ju få mockups motsvarat Apples riktiga produkter över huvud taget.

1
Bevaka tråden