Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Airport Extreme halverar hastigheten på Ethernet nätverk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ett litet problem som drabbat min airport extreme. Det är så att helt plötsligt så har den blivit så otroligt seg både trådat och trådlöst.

Den rapporterar inga fel alls när man är inne på inställningarna i airportverktygen och jag har såklart uppdaterat den också till den senaste programvaran. Jag har startat om airporten och testat med att köra på olika nätverksband men det är lika slött ändå.

Har testat bredbandskollen med airport och utan och med min 100/100 lina så kommer jag upp i ca 45mb/s ner med airport (trådat till datorn) och 95mb/s ner med sladd direkt till datorn utan airport emellan.

Jag är väl inne på att det helt enkelt är så att den börjat packa ihop nu efter några år på nacken där jag varit otroligt nöjd med den där den fungerat helt felfritt. Jag vill bara inte springa och köpa en ny airport extreme för 1600 om det egentligen inte är nåt fel på den jag har just nu.

Menar du att du går från 95Mbit till 45Mbit när du använder Airport Extreme som switch? Har du kollat så att inte kabeln är trasig?
Låter galet.

Jag har även testat med andra kablar och det är ingen skillnad, glömde skriva med det.
Ingen jäkla aning vad som hänt den indikerar som sagt inget som helt fel, och jag kör trådat mellan airporten och datorn så det är inte det att det trådlösa bara är sämre utan den är verkligen som en flaskhals just nu som stryper min lina jäkligt mycket.

Blir förmodligen att jag köper en ny airport nästa månad för när man väl vant sig med dem vill man ju inte ha nåt annat skit.

Jag antar att du startat om den.

Har du även gjort en reset på den så den blir nollställd?

Låter väldigt märkligt att hårdvaran skulle ha påverkats.. Men det kan ju vara något i mjukvaran som gett upp och en reset löser problemet.

Tack för era svar men än så länge verkar inget fungera som ni nämner. Jag har nollställt den, tom låtit den stå i ca 12 timmar utan ström mm inget fungerar.
Ska iaf inte rusa ut och köpa en ny än, så lite mer pill ska jag testa innan jag ger upp hoppet om den...

Jag lyckades faktiskt få den att bli lite snabbare (75mb/s) när jag ställde den på att bara gå på 5 GHZ bandet men då kunde varken 360 eller PS3 ansluta till den trådlöst så det känns inte som något alternativ det heller.

1
Bevaka tråden