Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skaffa 4G i hemmet?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-15 17:32

Tjenare, det är såhär att vi har haft ganska taskigt internet i vårt hus ett tag. Telia ringde idag och påstådde att vi kan köpa ett mobilt bredband (4G) och sedan koppla denna sticka till vår time capsule och på så sätt få völdigt bra hastigheter. Har bra tror ni detta är?

Ursprungligen av Sveene:

Tjenare, det är såhär att vi har haft ganska taskigt internet i vårt hus ett tag. Telia ringde idag och påstådde att vi kan köpa ett mobilt bredband (4G) och sedan koppla denna sticka till vår time capsule och på så sätt få völdigt bra hastigheter. Har bra tror ni detta är?

Det där beror ju helt på var du bor och belastningen på nätet.

Däremot är jag tveksam till om det går att koppla in stickan direkt i din Time Capsule och få igång uppkopplingen.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

...Däremot är jag tveksam till om det går att koppla in stickan direkt i din Time Capsule och få igång uppkopplingen.

Håller med. Time Capsules USB-port är till för hårddiskar och skrivare. Jag tror inte att det fungerar att sätta ett USB-modem rakt in där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-15 20:13

nopp, det kommer inte fungera, dessutom kör telia med samsung modem som inte fungerar med några routrar som kan hantera usb modem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-15 23:10

Oke okej. Fyfan för Telias usla försäljare då.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-02-17 09:00

Finns det ens drivare för OS X till samsung modem som telia levererar till sin 4G abb.?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-17 16:09

japps, skaffade 4g sedan starten men det tog några månader innan bra drivrutiner kom. sen har dom varierat i kvalitet med varje uppdatering. Nu fungerar dom helt okej.

1
Bevaka tråden