Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sketchy mellanslag och caps. Bara min eller överallt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej folk.
Köpte min mba för en månad sen och har efter några veckor av switch-frustration äntligen börjat älska den som den förtjänar. Men. Så insåg jag när jag väl började skriva mer att massor av ord per stycke blev ihopskrivna helt mot min vilja. Insåg rätt snabbt det mycket irriterande problemet att spaceknappen fungerar som den ska, förutom i överkanten och på sidorna, men likväl ger fysisk respons. Man känner mycket väl klicket och skriver vidare, för att titta upp och se att inget registrerats.

Insåg senare att jag har ett liknande problem med caps. Om jag knappar den som vilken knapp som helst så registrerar den inte. Den kräver en minimal paus, en tiondel eller så för att lampan ska tändas. Inget problem av samma kaliber alltså, men likväl frustrerande.

Så jag gick till min lärare och kände på hennes mbp och insåg att den betedde sig på exakt samma sätt, men hon hävdade att hon aldrig märkt av det.
Frågade därmed två tjejkompisar som sa att deras inte alls betedde sig som jag beskrev.
Frågor därmed.
A) Är detta vanligt förekommande? Känner ni igen det?
B) Varför i hela friden skulle isåfall recensenter hylla knappsatsen?
C) Måste jag lära mig att träffa "rätt" på knappen?

Kunde accepterat Ja på C om det varit en acer eller nåt av liknande kvalitet, men varenda dator i varenda datoraffär jag känt på sen dess har fullt fungerande knappar hela vägen ut.
Och jag har inte spenderat 16lax på en dator för att få en knappsats som är SÄMRE än any random jävla netbook.

Kära 99. Hjälp mig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-07 21:44

Om du med caps menar CapsLock, så ska det vara en fördröjning där, eftersom det är lätt att trycka till den när man vill skriva bokstaven a.
Menar du Shift så ska det nog inte vara någon paus där inte.
Vad gäller mellanslag kan jag inte hjälpa dej, har ingen Air.

Nä shift menar jag inte, den måste man juändå hålla in. Men okej då vet jag att capsgrejen är medveten från apples sida iallafall.
They outsmartedme.

Två missade mellanslag (med fysisk respons) på två rader.Glorious. Tre nu.

Är tyvärr av gänget C, du får lära om. Alla tangentbord har sina "egenheter". Jag har en MacBook Pro 17" som jag använder mest, så när jag går över till min iMac eller MacBook Air så snubblar jag, skriver fel och missar tangenter. Det tar ett tag att vänja sig helt enkelt vid ett nytt tangentbord.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-08 15:17

Skulle säga att något är fel med ditt mellanslag. In på garantiservice direkt!

Jo men missar tangenter gör jag hela tiden, ny utformning och separering från gamla Vaion, men det är inte det som är problemet. Problemet enligt mig är att en tredjedel av spaceknappen är obrukbar; hörn och hela ovankanten (och möjligen underkanten också men det rör mig inte ett dugg).

Men kan folk känna efter iaf om ni känner igen det? Anledningen att jag inte varit inne i närmsta macstore (18mil bort) är att min lärares ju betedde sig exakt likadant, men hon aldrig noterat det.

Ska det vara C så får jag ju sätta ut vit tejp i övre hörnen så jag ser att jag inte får använda dom. Och det är ju patetiskt av anledningar jag redan nämnt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-08 18:16

Samma fördröjning på min Caps-Lock-tangent som du beskriver dock inga problem alls med min Space-tangent. Lämna in om det inte känns rätt säger jag.

1
Bevaka tråden