Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MCE Optibay, OWC Data Doubler - finns det fler likartade produkter? I Sverige?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

men vi får också komma ihåg att de (flesta) nyare diskarna även har betyliga förbättringar i hanteringen av småskrivningar och relaterade problem med 'smutsiga' diskar. det är ju där problemen med förra generationens SSD ligger IMO.
hur många användare har egentligen användning av flera hundra MB/s i sekventiell överföring?

jag tycker kingstons V+100-serie verkar intressant, då den innehåller samma toshiba-kontroller (och liknande firmware?) som apples 'egna' SSD i MBA. råprestanda är kanske inte lika imponerande som vissa andra diskar, men man borde kunna tänka sig bra stöd i ev framtida SSD-optimeringar som apple förhoppningsvis implementerar i filsystemet. (?)

  • Medlem
  • Farsta
  • 2011-02-22 23:04

G & A, ni har så rätt i att det finns mer än bara den råa snabbheten att titta på, ville bara uppmärksamma på SATA 1.5 begränsningen på gamla MBPs.

En liten uppföljning. Jag har inte använt den hd-adapter jag köpte förut till min gamla MBP, men däremot har jag investerat för en arbetsdator, en MacBook Pro 17. Till den köpte jag hd-adaptern från Hardwrk som bara kostar 79 euro och då ingår ett externt chassi för DVD också.

Idag opererade jag på datorn och det gick bra:

Jag köpte Intels 320 SSD på 160 GB och WD:s Scorpio Black (7200 rpm) på 750 GB. Utifrån instruktionerna från Hardwrk satte jag SSD:n - där jag har systemet - i ordinarie hårddiskplats och så satte jag den stora hårddisken i adaptern.

Jag vet att jag inte är direkt först med denna uppenbarelse och ursäkta språket, men SATAN vad trevligt SSD är! Det är så sjukt bra. Jag visste om allt detta, men jag blir ändå lika lyrisk.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-11-07 08:40

Hittade ännu en åf för hd-adapters: HDcaddy the Optibay alternative - HDcaddy, tänkte höra om det är någon som testat att beställa från dom?
Spontant ser det ut att vara exakt samma produkt som på hardwrk men med ett något lägre pris.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-11-07 09:43

Spontant ser det ut att vara samma hd-adapter och superdrive chassi som man finner på eBay, fast med en annan klisterlapp på.

Hardwrk skickar med verktyg och instruktioner vilket annars inte följer med.

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2011-11-09 22:01

Passar denna i en mac mini 2010 tro?

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2011-11-09 23:28

Svarar på min egen fråga här. JA, den passar.

Bevaka tråden