Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 veckor gammal Macbook pro startar inte

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Är nu Macanvändare och har haft min nya dator i 2 veckor. Stängde av den som vanligt igår kväll när jag gick o la mig. Drog ur strömadapten. Idag när jag skulle starta den är den helt död, händer inget när man trycker på startknappen. Har stått i kö till supporten i 20 minuter men inget svar.

Några ideer?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-01-19 20:54

Börja med att ansluta den till ett eluttag. Visar strömkabeln orange eller grönt ljus?

Om det fortfarande inte går att starta efter minst en timmes laddning eller så, ta då en titt på Återställa systemhanteraren.

Borde väll räknas som doa? Gå tillbaka till butiken du köpte den i?

Strömkabeln lyser grönt ljus! Har givetvis anslutit kabeln men kan väl prova att ha i den någon timma.

Ursprungligen av foretagande.se:

Strömkabeln lyser grönt ljus! Har givetvis anslutit kabeln men kan väl prova att ha i den någon timma.

Jag har läst om flera som haft samma problem där strömkabeln/strömadaptern varit boven. Du har inte en till adapter att testa med?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2011-01-19 21:44

Prova att håll in strömknappen i 10 sekunder och starta den igen. Det är samma sak som att ta ut batteriet och stoppa tillbaka det igen.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-01-19 21:46

Fortsätt då felsökning och åtgärder enligt länken till Apples kunskapsbas som jag gav. Det är samma åtgärder som assistansen på telefon kommer att be dig göra. Se bara till att vara noga med alla åtgärder, och att bara göra de som gäller för din dator.

1
Bevaka tråden