Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem vid inkoppling av mac mini till tv:n

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-15 12:14

Jag har en mac mini (2,53 GHz Intel Core 2 Duo processor) och efter att ha fått tips från macbutik i stan så köpte jag en audio & mini display port till hdmi adapter pro kabel (Dr.Bott). När jag nu kopplat ihop allt som det ska (tror jag i alla fall) så får jag ingen rektion på tv:n på att den öht känner av mav minin. Kopplat mini display porten till HDMi från minin till tv:n, har optiska audiokabeln inkopplad på det enda sättet den kan kopplas in på, hdmi kabel från adaptern till tv:n. Ingen reaktion. Några tips?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2011-01-15 14:58

Det beror på att den ändrat till en felaktig skörmupplösning som den TV inte förstår. Jag hade samma problem när jag byte TV för ett tag sen. Jag löste det genom att när minin var uppkopplad mot nya TVn surfa in på minin med min bärbara genom skärmdelning och ändra till en skärmupplösning som funkade. Vet inte om det hjälper dig men. Först fick jag det faktiskt att funka genom att koppla upp minin mot TVn med en VGA-kontakt istf HDMI. Då visste jag att minin funkade och gav signal iaf.
Lycka till!

1
Bevaka tråden