Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Processing i evighet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Körde igång Aperture idag. Efter ett tag kom badbollen. Badbollen höll på i en timme, tvångsavslutade Aperture, startade om det, direkt efter uppstart står det igen "Processing" i ca 30 minuter. Därefter "Updating Flickr" i en timme. Tvångsavslutade igen. Startade om Aperture. Repetera.
Vad beror detta på? Har ca 13 GB bildbibliotek, ca 4300 bilder i 348 projekt som jag importerade från iPhoto igår, och sparade i Aperture-biblioteket (jag valde inte current location). Detta kom efter att jag hade synkat iPaden med iTunes och ändrat från att synka iPad mot iPhoto till Aperture.
Är det något som retar gallfeber på mig så är det när det inte flyter på. Jag hade lämnat datorn på igår kväll så att den kunde "Processa" färdigt efter iPhoto-importen. Vadan detta "Updating Flickr"? Jag ser på Little Snitch att det inte förekommer något trafik mot nätet.

Edit: Detta är ju löjligt. Klockan är nu 11.14. Jag har haft badbollen på Aperture sen kl. 9. "Updating Flickr"............

Senast redigerat 2011-01-11 11:14

Hmmmm. Slängde hela Aperture-biblioteket i papperskorgen och började om. Den har importerat i ca 2 timmar, och nu står det "Processing". Den berömda badbollen tuggar på. Den här gången aktiverade jag web-kontona först, så Flickr, MobileMe och Facebook-albumen dök upp.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-25 17:47

Tryck kringla-shift-0

Men det var ju ett tag sedan du skrev denna tråd. Men då får du upp ett aktivitetsfönster.

1
Bevaka tråden