Övertala mig att köpa Mac mini

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Övertala mig varför måste jag köpa en Mini Mac
Vad kan jag ha för skoj med Minin förutom att surfa, kolla foto & film?

Vill koppla den till stereo & tv. Detta finns idag. Ett bra Harman 5.1 biosystem & Sony Bravia 46" LED (& Projektor).

Kom gärna med info så jag inte kan motstå frestelsen;)

Apple - Mac mini - Funktioner hos Apples minsta stationära dator.

Räcker inte dina egna svar? Vad annat kan man göra med en dator rent allmänt:)

Jag har föregående generation av Minin och har aldrig ångra mig.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-01-06 12:48

Så har jag det... Jag har en MacMini med Elgato TV-sticka, den lilla godbiten är kopplad till både 5.1 och 46" TV. Använder den som PVR och till musik, bilder, film, surf och TV. Allt i en liten låda. perfekt, klart - KÖP!

Dessutom kan jag ställa in inspelningar från min iPhone och dessutom streama TV till iphonen från minin.

Finns absolut ingen anledning att INTE köpa en sådan.

Har iofs bestämt mig ett köp innan jag skrev, måste övertala tjejen vikten av denna otroligt viktiga produkt vi inte kan vara utan
Kan man spela in tv program på Minin..finns det program för det?

• Avstängd
  • International user
  • 2011-01-07 01:09
Ursprungligen av Christer H:

Har iofs bestämt mig ett köp innan jag skrev, måste övertala tjejen vikten av denna otroligt viktiga produkt vi inte kan vara utan
Kan man spela in tv program på Minin..finns det program för det?

Om du köper till en usb-tv-sticka. Typ Elgato. Annars inte.

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-07 10:50

Nej nej nej ni får inte övertyga mig med! Fast jag vill ju så gärna har en!:D

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-07 11:03

Vad jag brukar köra med som argument till min fru (hade visserligen redan en äldre modell Mac Mini). Den är liten, den behöver färre kablar, den har ingen ful klump på nätsladden. En riktigt snyggt komplement till hela paketet i tvbänken helt enkelt.

Men enklast är att du hittar något som kan förenkla hennes vardag med den

Jag skaffade mig en begagnad Mac Mini från 2007 för ett par månader sedan och den tillsammans med iPhonen är två mycket centrala produkter i mitt hem just nu. Minin agerar just nu webserver, ftpserver, mediaserver (Plex, Spotify och iTunes), filserver med mera och vad gäller mediabiten så styrs det mesta från iPhonen vilket inte har resulterat i fler kontroller eller (synliga) sladdar. Fantastiskt!

Och om du ändå har igång den så kan den ju tjänstgöra som server till en AppleTV som jag använder den till.

Ärligt talat så är det inte helt optimalt men jag behövde en box med wi-fi till sovrumstv:n så det blev en ATV också

• Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-01-08 10:30

Få kablar och enkel styrning via iPhone = INTE en till obegriplig fjärrkontroll, alltså. Det var det som min tjej gick igång på. Lycka till!

• Medlem
  • Tyresö
  • 2011-02-03 07:01

Christer H : Har du köpt en nu ?

Är i Canada nu å kör snowboard så köper när jag kommer hem...i slut av februari
Slår nog till på en iPad också när den nya kommer.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-03 13:11
Ursprungligen av Christer H:

Är i Canada nu å kör snowboard så köper när jag kommer hem...i slut av februari
Slår nog till på en iPad också när den nya kommer.

Både Macmini och iPad är billigare i USA, kanske skulle kolla Kanada också? Du behöver bara laddkabel resp duckhead på laddaren.

Ska kolla i Vancouver på priser. Tror nog ändå jag köper hemma då jag tar det på företaget samt att lättare vid ev. fel & reklamationer.

• Medlem
  • Täby
  • 2011-02-03 10:10

Ta en titt på Plex.

1
Bevaka tråden