Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Redigeringsprogram som passar mig?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har skaffat mig en Nikon D7000 och jag tycker det är skoj att gå ut och bara plåta. Jag tycker det är härligt att sitta vid datorn och redigera. Jag skulle vilja säga jag är amatör på både redigering och plåta. Jag upptäckte att varken iPhoto som jag har går att redigera rawfiler. Jag undrar om jag skulle ha glädje av ett nåt annat program. Jag undrar om ni har några förslag och erfarenheter? Eller är det bara smaksak som gäller?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-01-03 17:40

Jag kör själv med Aperture och får ut vad jag vill av det programmet. Din kamera finns med på listan över kameror som supportas Apple - Aperture - Technical Specifications - RAW Support. Sedan finns ju även Lightroom som av många anses vara bra. Finns "Trial" av Aperture att tanka ner Apple - Aperture - Download a 30-day trial of Aperture 3 som funkar i 30 dagar.

Ursprungligen av onnyt:

Jag kör själv med Aperture och får ut vad jag vill av det programmet. Din kamera finns med på listan över kameror som supportas Apple - Aperture - Technical Specifications - RAW Support. Sedan finns ju även Lightroom som av många anses vara bra. Finns "Trial" av Aperture att tanka ner Apple - Aperture - Download a 30-day trial of Aperture 3 som funkar i 30 dagar.

Jag förstår att det verkar vara smaksmak emellan dessa program, men har dessa funktioner som den ena inte har? Jag undrar också om jag senare skaffar mig en ny kamera och sen när dessa program kommer med rawstöd för den nya kameran kommer jag behöva köpa en uppgradering eller får jag update gratis?

Jag föredrar att jobba med Adobe Lightroom och Photoshop för mina bilder. Dyra ja, men riktigt bra.