Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken version av Flash är det som gäller?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rätt svar vinner en Tassimo T40-kaffemaskin från Bosch! Nej, inte riktigt - men..

Jag tycker ärligt att det här med Flash är knepigt, å det verkar många tycka. Varför måste det finnas så många olika versioner? OK, det finns tre (3) nu, men ändå va' f..? Man tycker att Adobe kunde hålla sig till en version, förvirringen är ju nästintill total - å då är jag ändå hyfsat insatt.

10.1 (officiella versionen?): Adobe - Installera en annan version av Adobe Flash Player
10.2 (beta): Adobe Labs - Adobe Flash Player 10.2
10.3 (preview): Adobe Labs - Adobe Flash Player "Square"

Varje version dessutom verkar ha sin egen avinstallerare. Som jag förstått saken är 10.1.102.64 den senaste. Är det denna som gäller, eller är det bara 64-bitsversionen som räknas för powerusers?

Jag är alltså inte helt förtjust i Flash (om någon nu skulle tro något annat)

För mig gäller ingen version utav flash alls, fast det var nog inte det du ville veta.

Skulle jag kört det så hade jag kört med den senaste.

Nej, jag vet - HTML5 är grejen. Men i väntan på bättre tider så..

Alla sajter stödjer ju tyvärr inte HTML5.

Senast redigerat 2010-12-14 19:13

Skulle nog säga att den enda version som gäller är den officiella versionen som inte är GM, förhandsvisning, beta, osv. Den som den stora majoriteten använder (eller borde använda).

1
Bevaka tråden