Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första numret av MacPro Magazine är ute

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Joacim Melin som periodvis jobbat som redaktör här på 99mac lanserar idag första numret av egna Mac Pro Magazine.

Det är inte varje dag en ny Mactidning ser dagens ljus i Sverige så vi vill passa på att tipsa om ladda ner det första numret som är helt gratis och levereras i PDF format.

Första numret beskrivs såhär:
"November 2010: Vi testar Macbook Air 11″ och 13″, utreder skillnaderna mellan iSCSI och XSAN, analyserar läget runt XServe, tittar på en intressant ersättning till Time Machine och frossar i en redan klassisk Apple-annons."

Du hittar tidningen här:
Macpro: nyheter och tester för Macproffset » Macpro Magazine

Förutom MacWorld som blivit allt tunnare med åren finns det ytterligare ett par Mactidningar i hyllorna nuförtiden. Vilka känner du till?

Diskutera: Närmar sig datortidningar i pappersformat sitt slut? Vilka papperstidningar läser du? Är iPad tidningar framtiden? Eller räcker webbnyheter?

Spännande. Det här ska självklart läsas.

Hämtat! Skall så klart läsas. Och initiativet skall uppmuntras. Jag önskar att det gick att distribuera nischtidningar och experttidningar på någon vettig kanal där de kunde hitta kunder.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-22 17:48
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Hämtat! Skall så klart läsas. Och initiativet skall uppmuntras. Jag önskar att det gick att distribuera nischtidningar och experttidningar på någon vettig kanal där de kunde hitta kunder.

Qiozk

Tackar vi för Melin.
Bra jobbat.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-23 14:53

Som gratis tidning var det lite intressant läsning (om än lite tunnt med innehåll för att vara en tidning).
Fortsätter den vara gratis kommer jag fortsätta läsa men måste man betala så är det inte aktuellt.

1
Bevaka tråden