Värde på MacBook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-11-04 17:02

Uh, ja nu är det här väl mest sälja macbook och inte så mycket köpa macbook så om det ligger fel får ni gärna flytta.

Hur som helst. Jag har en MacBook här, första generationens, sämsta versionen. Den har 2gb ram, chassit saknar plast nere i högra hörnet och listen runt tangentbordet börjar lossna. Till råga på det funkar knappt WLAN-kortet, jag får två pluppar när jag ligger på sängen 2-3 meter från routern. Går jag ut ur rummet dör WLANet helt.

Min pappa försöker få mig att sälja den här på blocket men jag försöker få honom att förstå att den inte är värd i princip något. Så vad säger ni. Hur mycket skulle man få för en första, sämsta, versionens MacBook med 1,83Ghz CoreDuo, 2Gb ram, 250Gb disk, trasigt chassi och trasigt WLAN? Knappast mer än om man säljer delarna för sig?

Batteriet är i rätt bra skick (92% eller ~4500 av 5000mAh) så det kanske man kan få en slant för?

Tippar på en tusing för datorn, vilket innebär att jag precis dom du tror att du får mer för den i delar. Bara batteriet och laddaren är värt endel, skulle jag tro.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-11-04 17:24

Ja, "Tusen kronor MAX" var vad jag sa till honom också. Så då säljer jag hellre disken och batteriet för sig, och tar min kompis erbjudande om ett par bärs på krogen för laddaren.

Plasten kan du laga gratis har jag för mig. Jag fick min reparerad en gång i tiden utan att ha garanti kvar på den.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-11-04 19:14
Ursprungligen av Scarecrow:

Plasten kan du laga gratis har jag för mig. Jag fick min reparerad en gång i tiden utan att ha garanti kvar på den.

Jag har gett upp. inLife ville inte laga min trasiga laddare, och jag tror inte dom lagar min plast heller. inLife på sveavägen är f.ö det sämsta appleombud ni kan hitta. En av de som jobbar på supporten där är den tröttaste liraren jag någonsin sett och borde fan inte jobba med ett serviceyrke ö.h.t.

Senast redigerat 2010-11-05 18:25
Ursprungligen av Davey:

Jag har gett upp. inLife ville inte laga min trasiga laddare, och jag tror inte dom lagar min plast heller. inLife på sveavägen är f.ö det sämsta appleombud ni kan hitta. En av de som jobbar på supporten där är den tröttaste liraren jag någonsin sett och borde fan inte jobba med ett serviceyrke ö.h.t.

Tråkigt att höra. Det var där jag fick min fixad en gång i tiden. Fast det var några år sedan.

Senast redigerat 2010-11-05 22:21

Tog bort ett personnamn i tråden efter rapportering från medlemmar. Tycker vi kan undvika att hänga ut personer som inte kan försvara sig.

/Mod

1
Bevaka tråden