Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Live feed: Apple-event "Back to Mac"

Tråden skapades och har fått 132 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Cool med lillebrorsan1

Priserna

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-10-20 20:22

2 gig RAM ??

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-20 20:24
Ursprungligen av thomk:

2 gig RAM ??

Undrar om det går att bygga ut? 2 är definitivt för lite för mig iallafall.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-10-20 20:26

En begränsning till 2 gig kan ju inte vara möjligt?
Förutom att den gamla modellen var lite dyr är det väl detta som gjort att många vara tveksam till köp av den gamla modellen

Sitter just nu på en Macbook Air med 1.86ghz, 2gb och 128gb SSD...varför i all världen ska jag köpa ny?

Visst, bättre upplösning och batteritid...något annat?

Ursprungligen av korthoga:

Sitter just nu på en Macbook Air med 1.86ghz, 2gb och 128gb SSD...varför i all världen ska jag köpa ny?

Visst, bättre upplösning och batteritid...något annat?

Stoppa pressarna!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-10-20 20:40
Ursprungligen av thomk:

En begränsning till 2 gig kan ju inte vara möjligt?
Förutom att den gamla modellen var lite dyr är det väl detta som gjort att många vara tveksam till köp av den gamla modellen

2GB of 1066MHz DDR3 SDRAM onboard (4GB maximum) står det i specifikationerna, så man kan själv lägga till 2 gb antar jag

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-10-20 20:27

Det är bara för flygresenärer !

Läcktviktare

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-20 20:23

vad i helvete!! 2 GB i ram, långsammare processor :O. wow vilken update

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-20 20:25

Undrar hur nya MacBook Air kommer att påverka nästa generation av MacBook Pro's. Det är jag nästan mest nyfiken på. Det och Mac OS X Server 10.7

Nerköp det där va då!
Trist, varför jag ska köpa en ny mac med "gammal" prestanda fattar jag inte.
Dessutom en fet kant runt skärmen. Hade den varit i svart plast + ett par klistermärken så hade det vart en HP.
Besviken. Väldigt besviken.

Ja det får bli en ny Macbook Air 13,3". Sjukt snygg men varför inte mer ram minne ???

Nån mer än jag som tycker att schiller tappat 20 pannor?

Ursprungligen av Goflorp:

Nån mer än jag som tycker att schiller tappat 20 pannor?

Var sig rätt lik tyckte jag, kanske något piggare uppsyn.
Men det kan ju iofs vara en bieffekt av den rätt klene Steve. Tyckte SJ lät väldigt klen på rösten, och inte alls någon entusiasm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-20 20:28

Kan alla lugna sig tills vi vet till 100%?
Om man vill ha urkraft så är inte MacBook Air en dator för dig.

PS, undrar om man verkligen kan öppna upp den utan att hålla i underdelen som de gör i filmen?

Ursprungligen av acke:

PS, undrar om man verkligen kan öppna upp den utan att hålla i underdelen som de gör i filmen?

Klart man kan!

Man kan i alla fall på den jag har och man kan absolut INTE göra det på en Macbook Pro. Är van vid att göra så med min Air och varje gång jag kommer till en Pro så lyckas jag tappa ned underredet i bordet eftersom datorn följer med skärmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-21 21:43
Ursprungligen av korthoga:

Klart man kan!

Man kan i alla fall på den jag har och man kan absolut INTE göra det på en Macbook Pro. Är van vid att göra så med min Air och varje gång jag kommer till en Pro så lyckas jag tappa ned underredet i bordet eftersom datorn följer med skärmen.

Jag har aldrig haft problem med att öpnna min MBP med en hand...

Ursprungligen av kegel:

Jag har aldrig haft problem med att öpnna min MBP med en hand...

Så om du tar tag i locket med fingrarna och lyfter så följer inte underdelen med? Alltid gjort det på mina Macbooks, bara Airen som inte gjort det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-20 20:30

2 usb och sd kortläsare?

Ursprungligen av atomlab:

2 usb och sd kortläsare?

Haha, ja, det är det de försöker att säga. Något säger mig att det blir en ny i alla fall, den var ju trots allt lite mindre och bättre upplösning.

härligt att zoom-knappen äntligen får en riktig funktion...

Vart är uppdaterad macbook pros. grrrrrrrrrrrrrrrrr

Ursprungligen av blodsugare:

Vart är uppdaterad macbook pros. grrrrrrrrrrrrrrrrr

Dom var väl aldrig väntade idag? Skulle gissa på efter årsskiftet, med Sandy Bridge förhoppningsvis.

Elvatummaren blir perfekt för poeter och författare på väg. Svag i kött och ande väcktes habegäret.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-10-20 20:36

I alla fall en behållning är LIVE streaming fungerat perfekt för mig !

Väldigt kul ! Fortsätt så Apple !

Jag väntat flera år på LIVE streaming flera år....

Jag tror inte poängen med nya MBA är att vara bättre och snabbare än förra, utan att de tagit helt nya steg i en annan riktning (enbart flash, ingen hårddisk, helt igenom unibody). Det är början på en nya datorframtid.

Folk som väntar sig gamla MBA med bättre prestanda gör sig inte besvär.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-10-20 21:13

Härligt, då

beställde man sig iLife'11 för 79:-, det lönade sig att köpa en iMac nyss...;)

  • Oregistrerad
  • 2010-10-20 20:34

Dom som nyss köpte en MacBook för 10 000 kr känner sig nog en aning ledsna nu. Kanske. Eftersom jag skriver mycket så blir det nog en AIR istället för en iPad. I vinter någon gång.

Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

Dom som nyss köpte en MacBook för 10 000 kr känner sig nog en aning ledsna nu. Kanske.

Well, de får nog skylla sig själva, sällan har en bärbar från Apple gått så långt över tiden sedan förra uppdateringen...

Bevaka tråden