Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam läs/skriv hastighet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2010-10-14 19:00

Hej!

Jag har en MBP 13" från April 2010 och har sista veckan fått oerhörda problem med fruktansvärt långsamma läs och skriv-hastigheter på disken.

Så fort jag försöker packa upp ett rar-arkiv, ladda ett större program eller dylikt så blir datorn slö som sirap och allting tar en evig tid. När aktiviteten är slutförd återgår datorn långsamt till normal funktion, men med fortsatt låg läs och skriv-hastighet.

Jag har kört AJA Systemtest och får resultat som varierar mellan 50-70MB/s i skrivhastighet men läshastigheten kan ligga mellan 30-10MB/s.

I Diskwarrior kommer bl.a. detta upp:
Warning: SUID file "System/Library/PrivateFrameworks/Admin.framework/Versions/A/Resources/readconfig" has been modified and will not be repaired.
Warning: SUID file "System/Library/PrivateFrameworks/Admin.framework/Versions/A/Resources/writeconfig" has been modified and will not be repaired.

kan detta vara boven i dramat?

Datorn blev långsam onsdag förra veckan då jag uppdaterade datorn med en säkerhetsuppdatering vid namn 2010-6. Kan detta vara boven i dramat?

Några övriga förslag?

MVH Gambon

Ursprungligen av Gambon:

Warning: SUID file "System/Library/PrivateFrameworks/Admin.framework/Versions/A/Resources/readconfig" has been modified and will not be repaired.
Warning: SUID file "System/Library/PrivateFrameworks/Admin.framework/Versions/A/Resources/writeconfig" has been modified and will not be repaired.

kan detta vara boven i dramat?

Nej. Om du hade gjort en sökning på SUID så hade du hittat ett antal trådar om det.

suid site:99.se

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2010-10-15 09:18

har gjort, men om jag får upp ett meddelande som har med läs och skriv att göra så är det väll självklart att jag kommer skriva det, eller hur?

1
Bevaka tråden