Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magic Mouse vägrar att fungera

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft min Magic Mouse liggandes i väskan ett tag. Nu när jag skulle koppla ihop den med Macbook Pro så var batteriet 100% och inget fel syntes.

Men sen när jag försökte högerklicka eller scrolla så vägrade musen att reagera. Jag nollställde musen med att ta ut batterierna. Men till ingen nytta.

Eftersom att det går att röra musen och vänsterklicka, så antar jag att det något fel i touchcensorn. Har ni haft liknande problem och hur skall jag gå tillväga?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-26 17:36

Saker kan ju faktiskt gå sönder. Om den legat i väskan kanske den fått sig en törn av något slag.

ngt skit i sensorn? Blås rent.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-26 20:38

Nyss dog min Magic Mouse. Bara så där och väldigt magiskt. Plötsligt. Hade för mig att batterierna var relativt nya (ingen låg batteri-varning heller), så jag bytte till nya, man vet ju aldrig. Ingenting hände, inte ens den gröna pricken på undersidan. Stendöd.

Kopplade in gamla pc-musen (fy fan, vad ful den är!), körde en snabb google. Hittade ett forum om att det är vanligt med glapp i batterihållaren i Magic Mouse. En kille med samma fel hade råkat tappa sin mus, i samband med felsökning, så var den igång igen. Lyfte musen 1 cm, och släppte. Se på fan, nu funkar skiten igen, som ingenting hänt. Magiskt! Jag som hade tänkt att åka till Macforum i morgon, nu slipper jag det.

Tänkte bara dela med mig, ifall någon råkar ut för samma sak någon gång.

1
Bevaka tråden