Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-18 01:18

Kort enkel fråga, konverterar iDVD automatiskt en DV film så den får plats på en dvd skiva?

Från iDVD hjälp:

Du kan skapa 60- eller 90-minuters DVD-skivor.

iDVD skapar 60-minuters DVD-filmer som standard. Om ditt projekt är längre än 60 minuter kommer iDVD att öka längden på skivan till 90 minuter. Video på 90-minutersskivor kan få något sämre bildkvalitet.

Totallängden på de media som du lagt in i iDVD-projektet, liksom längden på skivan, visas högst upp i panelen. Projektstorleksmätaren visar hur mycket skivutrymme som upptas både av video- och DVD-ROM-delen. Skivsymbolen i övre vänstra hörnet av statuspanelen visar videodelen av skivan i grönt och DVD-ROM-delen i blått.

iDVD problem

Hej jag hoppas på hjälp med följande problem.
Jag har efter en USAresa lagt in mina bilder i iDVD men har med råge överskridit utrymmet dvs jag får en varning varje gång jag öppnar mitt projekt. Jag har nonchalerat denna och tänkt no problems!! jag delar bara upp det i 2 projekt när jag är klar. Jag har försökt allt och misslyckats. Fråga, går det inte att på något sätt kopiera eller klippa ut och flytta över menyer till nytt projekt?
Då jag skulle kombinera röster med musik till en bildserie gjorde jag om denna i iMovie och kopierade över detta till iDVD sedan tillkom ytterligare en bildserie som behandlades i iMovie men nu undrar jag hur jag gör för att få dessa båda iMovie produkter att hamna i samma projekt eftersom jag vill samla dessa på 1 dvd?

1
Bevaka tråden