Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Primär bildskärm svart - hjälp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-07-29 14:46

Jag har på något vis lyckats göra min Macbook Pros bildskärm svart efter att ha använt en extern bildskärm och lekt i inställningarna i OS X. Jag får bild på en extern skärm via HDMI, men det är endast det utökade skrivbordet och det hjälper mig föga eftersom jag inte når någon meny från denna skärm. Display mirroring är alltså avslaget. Vad tusan ska jag göra? Hjälper inte om jag startar datorn med hdmi kabeln ikopplad eller ej, min Macbook Pros primära skärm är svart.

Prova att återställa datorns PRAM (parameter-minne), så vaknar kanske den interna skärmen igen.

Och du har naturligtvis kollat så att ljusstyrkan inte är nerdragen till noll?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-07-29 15:51

Nej, ljusstyrkan var inte på noll.

PRAM-minnet är återställt men det hjälpte inte. Bildskärmen var fortfarande svart vid login prompten. Jag lyckades dock få den primära bildskärmen med menyer över till min plasma skärm med hjälp av kommandot cmd+F1. Det är ett steg på vägen. Jag tog även temporärt bort några display filer från Preferences mappen.

Vidare lyckades jag också aktivera Macbook Prons bildskärm när jag sänkte upplösningen på den. Men kopplar jag ur bildkabeln så blir bilden svart igen. Jag tror det är någon systeminställning kvar som spökar, jag lekte nämligen med DisplayConfigX för någon vecka sedan och det kanske inte är helt avinstallerat.

Tack för hjälpen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-07-29 16:11

..och nu fick jag till det igen efter mycket om och men. Det var helt enkelt en upplösning som inte supporterades som kördes på den primära skärmen. Hjärtat i halsgropen där ett tag.

1
Bevaka tråden