Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lösenord i terminal programmet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-07-28 13:00

Jag undrar om man kan ta reda på eller ändra lösenord som man behöver för att köra vissa kommandon i Terminalfönstret. Jag har köpt min dator ny och är enda ägaren på den och minns inte att jag skrivit in något lösenord någonsin i någon installation. Mitt lösenord när jag loggar in på datorn är endast enter tangenten så jag har inte angivit något där heller...

Skulle behöva köra ett sudo kommando så jag behöver ha reda på mitt lösenord eller skapa ett, kan någon hjälpa mig med detta?

Som synes så är jag inte speciellt insatt i datorer så försök vara tydliga om det finns en lösning för detta....

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-28 13:03

Har du inte satt nåt lösenord så är det enter som gäller för sudo. Testa att sätta ett lösenord på ditt konto för säkerhets skull.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-07-28 13:07

Dessvärre så köper den inte Enter som lösenord står bara "sorry, try again". Får man besvära att fråga hur man sätter ett lösenord då? Vet banne mig ingenting....

Du kan ändra ditt lösenord i Systeminställningar under Konton, markera ditt konto och välj att ändra lösenord.

1
Bevaka tråden