Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återskapa / gör HD bootbar efter formatering

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-04 23:41

Hej.

Något blev fel när jag formaterade min bootcamp partition. Datorn bootar ej. Startar jag på DVD ser den min interna disk men OSX partitionen är en MS DOS formaterad disk. (trippelkolla så jag inte formaterade fel partition, kan man ens formatera partitionen man bootar på?)

Har backup på timemachine och räddat de filer som ej var med där med hjälp av data rescue som hittar alla filer och katalogsystemet precis som det var (även namnet på HDn).

Min fråga är om jag på något sätt kan göra min OSX partition bootbar igen utan att formatera den. Alla filer ligger ju kvar och verkar intakta!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-05 00:15

Vad händer om du startar datorn med ALT nedtryckt?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-05 07:57

Fungerade inte, får bara upp min externa disk som har en OSX installation. Glömde skriva i mitt första inlägg att när OSX startat från den externa HDn får jag upp ett meddelande om att "datorn inte kan läsa den inmatad disken". Kan välja mellan, mata ut, ignorera & formatera. Valt ignorera :).

Verkar ju bara som det är nån "flagga" eller liknande som säger till datorn att det inte finns något på disken.

1
Bevaka tråden