Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Calculator

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google har en ny tjänst som heter Google Calculator och som är rätt finurlig. I det vanliga sökfältet (som t.ex. går att nå direkt i Safari) så kan man skriva in en beräkning och så får man svar av Google.

Om man i det vanliga sökfältet skriver:
10 * 23
så får man upp:
10 * 23 = 230

Om man skriver:
100 yards in meter
så får man upp:
100 yards = 91.44 meter

Om man skriver:
answer to life the universe and everything
så får man:
answer to life the universe and everything = 42

(Det sista är taget från dive into mark.)

  • Medlem
  • 2003-08-15 17:11

?

Ja, vad falls? Google verkar tycka att all utveckling är bra utveckling. De har en hel uppsjö med tveksamma projekt. Det här var nog det dummaste, men även "no-hands"-sökning som nyligen lanserats är rätt korkat.

Varför det det så himla dumt? Om du snabbt vill ta reda på hur snabbt egentligen 80 miles/h är så skriver du bara...

80 miles per hour in kilometer per hour

(eller ännu kortare: 80 miles/h in kilometer/h)

...och får direkt reda på svaret. Jag tycker det är superbt. Kan inte tänk mig att det finns ett snabbare sätt att få svar om man redan sitter vid en webbläsare (och det gör vi ju alla, eller hur? )

  • Medlem
  • 2003-08-15 22:27

Ja, OK, lite mer omvandlingsmatte kanske är smart, och sitter man i OS 9 eller på en PC kanske det inte är så lätt att hitta en konverterare.

  • Medlem
  • 2003-08-15 23:28

Äsch. Prövade "how many microsoft programmers one light bulb" men fick inget svar.

Det var för att talet blev för stort

  • Medlem
  • 2003-08-16 21:10

Jag har för mig att svaret bör lyda: "Ingen. Mörker är en industristandard"

  • Medlem
  • 2003-08-16 22:53

Var det inte på google du ställde frågan?

Siten i sig är ju svaret: en etta följd av 100 nollor.

/hpe

1
Bevaka tråden