Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bakgrund på <div> blir fel

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har gjort en meny, där divfältet innehåller en bakgrund som ser ut så här:

När jag sedan lägger in den som en bakgrund till ett divfält så blir ett av dessa streck suddigt, jag blir helt galen på det, någon som vet varför det kan bli så här?

Notera att detta händer på Internet Explorer, inte på Safari. Denna hemsidan ska främst användas på Explorer, så det måste lösas!

  • Medlem
  • City
  • 2010-06-21 08:30

Lägg divvar inuti originaldivven och arbeta med CSS istället? IE och dess problem kan sätta griller i skallen och bäst i sådana fall är att börja om på nytt.

<div style="width:300px; background:#bdcee8;">
<div style="width:21px; border-bottom:1px solid #89abd1; background:#deeaf8; padding:4px 0 3px 4px;">»</div>
<div style="width:265px; border-bottom:1px solid #89abd1; border-left:1px solid #89abd1; padding:4px 0 3px 10px;">Tipsa om nyhet</div>
<div style="font-size:1px; height:1px; line-height:1px; clear:both;"> </div>
</div>

Detta är ju in-line css och bör bytas ut mot klasser och id men en idé som lösning.
(Sedan är den inte testad med marginaler och grejor men något i den stilen för att hålla felmarginaler i webbläsare under radarn)

Om du inte vill bygga om prova att byta ut bildens filändelse till png, gif eller jpg om det är det som strular.

1
Bevaka tråden