Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2010-06-16: Nu finns iTunes 9.2

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 22:40

Nu finns iTunes 9.2 för nerladdning/uppdatering.

Och här är nyheterna:

iTunes 9.2 comes with several new features and improvements, including:

  • Sync with iPhone 4 to enjoy your favorite music, movies, TV shows, books and more on-the-go

  • Sync and read books with iPhone or iPod touch with iOS 4 and iBooks 1.1

  • Organize and sync PDF documents as books. Read PDFs with iBooks 1.1 on iPad and any iPhone or iPod touch with iOS 4

  • Organize your apps on your iOS 4 home screens into folders using iTunes

  • Faster back-ups while syncing an iPhone or iPod touch with iOS 4

  • Album artwork improvements make artwork appear more quickly when exploring your library

For information on the security content of this update, please visit: Apple security updates

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-17 00:56

Jag är väl den enda människan i världen som stör mig på denna nya "funktion":

Omslag som inte är helt fyrkantiga dras numera ut/zommas in (vet inte vilket) i alla vyer där man bläddrar via omslag. Enda sättet att se hur omslaget egentligen ska se ut är att dra fram albumartvisaren längst ner till vänster.

Tydligast syns detta på Sigur Rós album Takk... där omslaget numera bara ser tjockt och konstigt ut. :/

Känns ju inte heller så smart då man nu lätt kan missa albumarts som har konstiga proportioner.

Vissa omslag som är tillräckligt smala har dock behållit sina riktiga proportioner. Finns det inte något sätt som gör att alla omslag ser ut som de verkligen ser ut?

Suck suck.

Ursprungligen av Adzam 1:

...Omslag som inte är helt fyrkantiga dras numera ut/zommas in...

Nej, du är inte ensam. Det där är ju extremt irriterande :mad:. Bildmaterial från iTunes Store har i stort sett allihop formatet 600x600 pixlar - skalas andra format nu upp eller ned kan det inte bli så lyckat(?) Fattar inte varför det ska krånglas till. Jag har retat mig länge nog på att egenproducerat bildmaterial renderas fult och oskarpt. Om det nu ska renderas om ännu en gång för att det ska visas snabbt..?? Jag har inga problem med laggningar och har ändå 13096 tunes i iTUUUnes-biblioteket (alla har bilder).

Senast redigerat 2010-06-17 14:22

Urk, jag vill inte uppdatera till 9.2 och få hela iTunesbiblioteket att se ut som fuzzy cotton candy. Är det någon som vet om originalbildfiler åtminstone finns kvar efter uppdatering? Det verkar ju som att det mystiska systemet för bilder i iTunes kodar om och gör dem så små och lågupplösta som möjligt.

Varför kan man inte få välja själv hur hög upplösning man vill ha? Alltså vanlig simpel WYSIWYG.

Påverkar detta hur omslagen ser ut i skärmsläckaren "iTunes-bilder"?

Isf uppdateras inte iTunes på min Mac Mini. Där läggs det till svart på sidorna eller uppe och nere om formatet inte är 1:1, så omslaget visas korrekt.

Ursprungligen av danbrynefall:

Påverkar detta hur omslagen ser ut i skärmsläckaren "iTunes-bilder"?

Isf uppdateras inte iTunes på min Mac Mini. Där läggs det till svart på sidorna eller uppe och nere om formatet inte är 1:1, så omslaget visas korrekt.

Visas likaså korrekt i Front Row.

Men vad är korrekt visning? Jag har tagit upp det här förut --> unsharp och den här försämringen smög sig in i och med iTunes 9. Jag är rädd för att det har blivit ännu värre nu. Har ju inte sett själv med egna ögon.

Tråkigt värre är det också då man förstås vill ha iOS4 i luren.

Ursprungligen av Capeman:

Visas likaså korrekt i Front Row.

Menar du att bilderna visas korrekt både i skärmsläckaren och Frontrow även efter uppdatering?

Ursprungligen av danbrynefall:

Menar du att bilderna visas korrekt både i skärmsläckaren och Frontrow även efter uppdatering?

Nä skärmsläckaren har jag inte testat, men allt ser ut som vanligt i Front Row med 9.2.

1
Bevaka tråden