Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel i Adobes Support Center (Air-program)?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2010-06-10 13:24

Jag har ett problem med Adobes Support Center i CS5 (som man kan välja uppe i Hjälp-menyn). När jag försöker komma åt det så får jag följande felmeddelande:

This installation of this application is damaged. Try re-installing or contacting the publisher for assistance.

och nere i dockan så hoppar Adobe Help-programikonen febrilt.

Jag har försökt att installera om hela suiten och Adobe Air, men det hjälper inte. Jag hittar felmeddelandet på adobes webbsajt, men det berör windowsanvändare och någon lösning för macanvändare finns ej.

Någon som har samma problem och vet hur man fixar detta?

Jag kör engelskt CS5 Design Premium på en Mac Pro med Snowleopard 10.6.3 (med senaste uppdateringar).

/Johnny

Det finns en tråd om det här på:

Adobe Forums: Photoshop CS5 "Help" function not...

Där finns några olika förslag på lösningar och workarounds. Gemensamt för många tycka vara att de haft någon beta-version av något program installerat. Kontakta gärna Adobes support. Det är viktigt för dem att ha tillgång till konkreta fall när de ska felsöka.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2010-06-11 08:02

Tack Richard! Jag hittade en lösning på din länk som löste problemet. Man skulle manuellt ta bort Adobe Help plus en fil som heter chc.4875E02D9FB21EE389F73B8D1702B320485DF8CE. Därefter tömma papperskorgen och installera Help nå nytt, vilket löste problemet.

Jag var inte en av dem som har haft en beta-version på min dator, utan det är en universitetslicens skarp version (eller vad det nu heter!).

Tack än en gång!

1
Bevaka tråden