Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för nummerupplysningen.se

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-20 18:05

Vad gillar ni den här sköningen.

Idag höll jag på att förlora nästan 10.000 kronor på en ovanligt skicklig scam. Ett addresserat kuvert från nummerupplysningen uppmanade mig att uppdatera mina kontaktuppgifter. Och att man inte längre skulle trycka några telefonkataloger. Jag trodde att det var från 118118 och höll nästan på att göra ändringarna och skicka tillbaks blanketten.

Som tur var kollade jag det finstilta: "Avtalet är bindande för 24 månaders medverkan till enkostnad av 3711 sek per år. Avtalet löper vidare i perioder om tolv månader. bla bla bla". Observera att 3711 kr är exklusive moms och andra avgifter...

Vidare (och det här är kul): "Vid betalningsdröjsmål äger Nummer upplysningen rätt att kräva förskottsbetalning för hela avtalsperioden. Vidare följer rätt att påföra dröjsmålsränta om två procent per månad samt rätt att kräva betalning av samtliga kostnader som kan tänkas belasta nummerupplysningen, till dess full betalning skett." Det blir dyyyyyyrt om man bråkar om betalningen!

Vilka ligger bakom detta? Man vill ha namn och bild på bedragarna!

  • Medlem
  • 2010-04-20 18:31

Polisanmäl!

Då får du nog åka till Tallin
Företaget heter Nummerupplysningen Oü
Väike-Karja 6-3, Tallinn, 10140

Undrar just varför ...

Lång tråd hos Cint
http://www.cint.se/debatt/ShowPost.aspx?PostID=126460&View=Threaded&ThreshHold=4

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-22 09:54

Jag säger också, polisanmäl!

Vi fick igår.

1
Bevaka tråden