Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få gmail snabbt till Iphone

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Eftersom att jag håller på med geocaching är jag i behov att få mina email till iPhone så fort det bara är möjligt. Har både valt exchange och gmail när man skapar ett nytt konto och aktiverat push för min gmail adress, trots det tar det ett flertal minuter innan emailen kommer till telefonen.

Hur ska jag göra för att få emailen så fort som möjligt till telefonen?

Ursprungligen av OscarSundholm:

Hej

Eftersom att jag håller på med geocaching är jag i behov att få mina email till iPhone så fort det bara är möjligt. Har både valt exchange och gmail när man skapar ett nytt konto och aktiverat push för min gmail adress, trots det tar det ett flertal minuter innan emailen kommer till telefonen.

Hur ska jag göra för att få emailen så fort som möjligt till telefonen?

Precis som du har gjort.

Men ska det verkligen ta flera minuter att få email till telefonen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-16 12:08

Använd exchange servern till m.google.com då gmail inte pushas utan endast fetchas.

Så länge det är inte PUSH mail så kommer du aldrig få det på gång. Du får nog trycka och refresha manuellt om du vill ha mailen snabbt.

Nu kanske jag är ute och cyklar men under Exchangekontot i telefonen kan jag välja Mail-mappar för push och där är inkorgen vald. Borde inte min jag få min email med Push då, för som jag har fattat det stödjer Gmail push?

Jag vill ha emailen så fort som möjligt till telefonen, jag är beredd att skapa ett nytt emailkonto och sedan koppla det till telefonen, bara emailen kommer fort. Naturligtvis vill jag helst ha min Gmail, men kan jag lösa det på något annat sätt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-16 12:42
Ursprungligen av OscarSundholm:

Nu kanske jag är ute och cyklar men under Exchangekontot i telefonen kan jag välja Mail-mappar för push och där är inkorgen vald. Borde inte min jag få min email med Push då, för som jag har fattat det stödjer Gmail push?

Jag vill ha emailen så fort som möjligt till telefonen, jag är beredd att skapa ett nytt emailkonto och sedan koppla det till telefonen, bara emailen kommer fort. Naturligtvis vill jag helst ha min Gmail, men kan jag lösa det på något annat sätt?

Följ bara instruktionerna på googles site så blir allt rätt. Står väldigt beskrivande steg för steg.

Har faktiskt ingen aning om gmail kan pusha utan att gå via en exchange server

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-16 12:41
Ursprungligen av demierre:

Har faktiskt ingen aning om gmail kan pusha utan att gå via en exchange server

Nej det går icke.

  • Medlem
  • 2010-04-16 23:49

Jag skaffade appen Gpush och får på sekunden en ping genom det programmet. Sedan går jag in manuellt i Mail.app och mailet hämtas (kör IMAP på Gmail). Alltså har jag satt inställningen att kolla epost på manuellt.

Ursprungligen av DrDip:

Jag skaffade appen Gpush och får på sekunden en ping genom det programmet. Sedan går jag in manuellt i Mail.app och mailet hämtas (kör IMAP på Gmail). Alltså har jag satt inställningen att kolla epost på manuellt.

Exakt, jag tänkte just tipsa om denna lösning. Det finns ett antal olika program som erbjuder samma sak. Jag har provat några av dem och fastnade för PushGMail.

1
Bevaka tråden