Byta batteri själv eller genom Apple?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-20 08:26

Jag ska byta batteri i min Macbook Air, och undrar hur tredjepartsbatterierna står sig gentemot Apples original? Exempelvis detta:
Apple Batteri A1245

Är det en dålig idé?

Jag har en late-2008 modell med 37 wattimmars batteriet, 40 wattimmars batteriet passar väl?

Vad är prisskillnaden?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-20 13:40

Några hundringar. Kanske är värt det för att vara på den säkra sidan.

Fixar de det när man väntar på serviceställerna i Stockholm?

Om du inte har någon garanti kvar skulle jag nog våga mig på att byta själv..

Iceberg är det ju som tillverkar Apples originalbatterier så ifall du kan få tag på ett sånt utan Apple-label så blir det ju några spänn billigare men ändå med precis samma kvalité.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-21 07:52

Tack för svaren.

Passa dig bara för "Billiga kineskopian" på eBay.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-23 17:21
Ursprungligen av Goflorp:

Passa dig bara för "Billiga kineskopian" på eBay.

Kineser kineser alla dess kineser överallt va ska detta sluta

Vad hände med Made in Japan eller Made in Germany. Det va kvalitets tider dä.

Ursprungligen av CUBEIS:

Kineser kineser alla dess kineser överallt va ska detta sluta

Vad hände med Made in Japan eller Made in Germany. Det va kvalitets tider dä.

DealExtreme: Cool Gadgets at the Right Price - Site-Wide Free Shipping (Page 1) sopade mattan med dem....

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-23 19:26

öhhhhhh... " The fantasy egg for him" :"> snart påsktider så en liten beställning borde väl vara berättigad eller O:-)

DealExtreme: $5.45 The Fantasy Egg for Him (Wavy)

De har verkligen allt.. köpt ficklampor från dem - de är helt OK....

Fortsätter på denna tråden...

Har en MacBook Pro mid 2009 (med inbyggt batteri) som jag rätt desperat behöver byta batteri på, jag är trött på att datorn börjar krångla varje gång batteriet tar slut. Jag lämnade in den för ett tag sedan för att få det fixat, men efter närmare en vecka var det fortfarande inte gjort, så jag hämtade ut den igen utan nytt batteri... Är det någon som vet var man kan köpa ett nytt batteri för att byta själv, eller var man kan lämna in den och få det bytt samma dag (utan att det kostar en hel massa extra)? Jag bryr mig inte om ifall det är ett originalbatteri eller en OK kopia, bara det går fort. Om jag måste lämna in datorn funkar både Stockholm och Göteborg.

Jolianna

1
Bevaka tråden