Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine Sparsebundle

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag sökte igenom samtliga trådar jag kunde hitta som gällde Sparsebundle men kunde inte hitta någon lösning på problemet som jag försöker hjälpa en vän med.

Han har en Seagate 1TB som han kört TM emot.
Han upptäckte att han hade en Sparsebundle på ca 700gb för några dagar sen.

Jag försökte följa denna:
Jthon’s Place How to fix a Corrupted Time Machine Backup

Men när jag kör den första delen:
hdiutil attach -nomount -readwrite förnamn efternamns MacBook_002332ecdaa2.sparsebundle

resulterar det i detta:
hdiutil attach [options] <image>
hdiutil attach -help

Är som ni säkert märker inte så hemma i Terminal så jag när jag inte får exakt det resultatet som står i guiden vet jag varken bu eller bä...

Kan någon hjälpa mig med detta?

Update: Sökvägen låg ju förstås inte med där så jag ändrade detta och kommer vidare till nästa steg...

När jag sen försöker köra fsck_hfs-grejen väljer jag hfsx-volymen och allt ser okej ut men jag får till svar att "Resource busy"
Jag har försökt unmounta både sparsebundlen och volymen den ligger på men bundlen går inte att unmounta och när jag unmountar volymen så försvinner ju sökvägen...

Jag löste det till slut på egen hand, tack i alla fall för alla tappra försök

  • Medlem
  • 2010-03-03 19:15

Hur löste du problemet?

Jag lyckades ju inte att unounta själva imagen, när jag försökte det så misslyckades det antingen eller så hängde sig skivverktyget...
Till sist avslutades skivverktyget oväntat och jag testade en sista gång bara för att varpå jag fick meddelande om att reparationen misslyckades men när jag dubbelklickade sparsebundlen sen så kunde jag komma åt alla backupfiler

1
Bevaka tråden