Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Great Giana Sisters till iPhone!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du hade en C64 eller Amiga, så minns du kanske spelet Great Giana Sisters? Om du inte minns det så är det inget att skämmas för, då spelet hade en extremt kort livslängd. Det var nämligen så likt Super Mario Bros så Nintendo stämde brallorna av spelmakarna Rainbow Arts och de tvingades dra tillbaka spelet per omgående.

Givetvis hann spelet ut på piratmarknaden och spreds som en löpeld världen över och det fanns gott om datorspelare som tyckte att spelet faktiskt var roligare än Super Mario Bros, som i sin tur inte fanns på någon annan plattform än Nintendos egna.

Nu är spelet återskapat med ny grafik till iPhone och iPod Touch. Läs mer här!

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-02-22 10:10

Sweeeeet!
Musiken är ju grymm till detta spel
Men värt $5... nej det tror jag inte. Det är konstigt att dom får sälja spelet med tanke på Nintendo.

Ursprungligen av kainen:

Sweeeeet!
Musiken är ju grymm till detta spel
Men värt $5... nej det tror jag inte. Det är konstigt att dom får sälja spelet med tanke på Nintendo.

Nintendo har godkänt den nya versionen.
Släpptes till Nintendo DS i höstas (dock ingen Sverige release) Har spelat igenom det, riktigt okej faktiskt. Jag verkligen älskade originalet och det var kul att spela en lite upphottad version. Speltiden kändes lite längre än originalet också. Men hade ändå fått vara lite längre.

Vet inte om det är samma version till iPhone som Nintendo DS. Men om det är det så är spelet lungt värt $5.

Redan min absoluta iphone-favorit-spel-app. Och min dotters.

Köpte det redan första dagen.. Funkar bra att spela på iPhonen, kommer bli perfekt på iPaden..

Nintendo DS

Original C64

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-02-22 12:12

Aahh då är jag med

1
Bevaka tråden