Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med MSN-adresser i iChat

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag undrar vad är det med ichat? Jag har skaffat ett gmailkonto men jag verkar inte kunna adda addreser det står waiting for authorization. Har jag gjort något fel? Jag tycker det är dåligt att iChat verkar inte stödja chatta med msnadddresser

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-20 10:10

Adium rekommenderas om du vill kunna använda MSN-adresser. Funkar med de flesta konton.

Ursprungligen av Konrad:

Adium rekommenderas om du vill kunna använda MSN-adresser. Funkar med de flesta konton.

men det är nåt med iChat jag gillar. Man kan ha röstchatt och video de går inte i adium,

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-20 11:39

Gå till Aim.com och skaffa ett gratis användarnamn. Sen är det bara attköra.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Gå till Aim.com och skaffa ett gratis användarnamn. Sen är det bara attköra.

Yes!!

Varför kan man inte ha gmail? är det inte googletalk? om jag skaffar aim kan man adda msnkontakter då?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-02-20 12:25

om det står Waiting for authorazation betyder det nog bara att dina kontakter ännu inte har bekräftat att du lagt till dom.

iChat stödjer mycket riktigt googletalk (och en massa annat men inte MSN). Full funktionalitet i form av video och ljudchatt osv stöds dock endast om du har ett AIM-konto.

Ursprungligen av urkan:

om det står Waiting for authorazation betyder det nog bara att dina kontakter ännu inte har bekräftat att du lagt till dom.

iChat stödjer mycket riktigt googletalk (och en massa annat men inte MSN). Full funktionalitet i form av video och ljudchatt osv stöds dock endast om du har ett AIM-konto.

Kanske bättre att skaffa adium..såg på nån sajt att de fanns ett skin som ser exart ut som iChat.

Finns redan flera trådar om MSN och iChat. Sök gärna lite innan ni startar nya trådar.

Det finns sätt att få MSN att fungera i iChat. Sök lite på forumet (sök på Jabber t.ex), så hittar du nog en del matnyttiga trådar.

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden