Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Godkänner Apple Opera för iPhone?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Åsikterna går isär om huruvida Apple kommer att godkänna norska webbläsaren Opera för iPhone. Opera själva har ju meddelat att de har en färdig version och att det nu återstår för Apple att godkänna den, och rykten har tidigare gjort gällande att Opera redan 2008 hade en version färdig men att den då stoppades av Apple.

Amerikanska Macworld listar en rad anledningar till att Apple ska ge norrbaggarna nobben, och det är intressant läsning.

Vad tycker du? Vill du se Opera på iPhone?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-18 23:06

Jag förstår inte varför, tycker Safari är fullt tillräcklig.

Behöver jag surfa mer än vad jag redan gör i mobilen så tar jag det på datorn istället.

Flash och sån skit vill jag inte ha i mobilen heller, drar bara mer datatrafik.

Visst, är den såå mycket snabbare och bättre så varför inte MEN jag känner inget behov av det.

Alltid bra med konkurrens.
Om Opera är sämre så kommer mycket få ladda ned den.
Om Opera är likvärdig men med annat gui och andra funktioner kommer de som gillar detta ladda ner den.
Om Opera är bättre på alla punkter så kan vi alla glädjas till en bättre browser och Safariutvecklarna blir tvugna att förbättre Safari ännu mer.

För oss användare så blir det alltså säkert bara positivt ifall den släpps.

Ursprungligen av mendezzz:

Alltid bra med konkurrens.
Om Opera är sämre så kommer mycket få ladda ned den.
Om Opera är likvärdig men med annat gui och andra funktioner kommer de som gillar detta ladda ner den.
Om Opera är bättre på alla punkter så kan vi alla glädjas till en bättre browser och Safariutvecklarna blir tvugna att förbättre Safari ännu mer.

För oss användare så blir det alltså säkert bara positivt ifall den släpps.

Precis, förstår inte vad vissa har emot alternativa lösningar...

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2010-02-19 16:34

Klart som Bullens pilsnerkorvspad att Opera skall finnas som ett alternativ i våra iPhone.

1
Bevaka tråden