Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook kortslöt magsafe?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min flickvän har en Macbook (ca 2 år gammal) som verkar kortsluta eladaptern.

Vi har två adapters hemma, där vi märkte att ena slutade lysa när hon stoppade in den i hennes dator. Jag testade i min, och adaptern var mycket riktigt stendöd. "Synd" tänkte vi och fortsatte sedan med annat.

Senare under kvällen satt jag med min dator men den andra adaptern. Hennes dator höll på att ladda ur så jag gav henne elsladden, och samma sak hände igen - adaptern dog när hon anslöt den till hennes dator.

Datorn verkar fungera bra, men har såklart laddat ur.

Har någon råkat för något liknande och vet ni så fall om det finns någon lösning? Kan det vara batteriet som ställer till det?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-02-14 17:00

Jag antar att du har kikat om det är något skräp i magsafe-kontakten? Den är ju magnetisk, så det kan ju ha fastnat något av metall i den som hindrar kontakten från att få kontakt ordentligt.

För står jag det rätt att ni nu har två trasiga adaptrar som hennes dator dödat?

mna in maskinen till en Apple auktoriserad serviceverkstad. Förklara att det verkar som att maskinen "dödat" två adaptrer för dig. Ta med kvittot så får du två nya av Apple och dessutom så får dom på verkstaden kolla maskinen och se vad det är som tar livet av dina adaptrar.

Tack för svaren!

Ja precis, två adapters är döda. Jag har testat med mätsticka och inget utslag.

Det var inget skräp i kontakten som jag kunde se.

Vi ska ta med grejerna till LAN-master i sthlm imorgon och se vad de säger. Hoppas vi kan få nya grejer trots att garantin gått ut.

Jag kan lova dig. Om adaptrerna är döda så får du nya om du reklamerar dom. Apple vågar inte ta chansen att ett hem brinner ner på grund av att dom inte byter en kass adapter.
Apple får en nöjd kund, kunden får nya adaptrar och servicecentret får en slant av Apple för delbytet.

Alla nöjda och glada.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-14 19:03
Ursprungligen av gabbeman:

Jag kan lova dig. Om adaptrerna är döda så får du nya om du reklamerar dom. Apple vågar inte ta chansen att ett hem brinner ner på grund av att dom inte byter en kass adapter.
Apple får en nöjd kund, kunden får nya adaptrar och servicecentret får en slant av Apple för delbytet.

Alla nöjda och glada.

Men huvud problemet med tjejens dator som kortsluter adapter är fortfarande olöst.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Men huvud problemet med tjejens dator som kortsluter adapter är fortfarande olöst.

//Rob

Jepp, maskinen måste också in tillsammans med adaptrarna så blir allt fixat på en och samma gång.

Ursprungligen av gabbeman:

Jag kan lova dig. Om adaptrerna är döda så får du nya om du reklamerar dom. Apple vågar inte ta chansen att ett hem brinner ner på grund av att dom inte byter en kass adapter.

Jag tror helt tvärtom, baserat på min erfarenhet, Apple inte kommer byta ut dessa adaptrar.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag tror helt tvärtom, baserat på min erfarenhet, Apple inte kommer byta ut dessa adaptrar.

Jag vet, baserat på min erfarenhet att Apple kommer att göra det. Om han pratar med Apple först på telefon, får ett Applecasenummer, har sina kvitton med sig när han lämnar in dom så kommer han få dom bytta.

Tro mig.

Detta dokumentet hjälper säkerligen om du ska prata med apple!

Apple Portables: Troubleshooting MagSafe adapters

1
Bevaka tråden