Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag är FÖR rädd om mina prylar!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad befriande att läsa allt det här och inse att jag inte är ensam om att vara så tvångsmässigt rädd om mina prylar att jag kan tveka att använda dem.
I Fredags kom min första iPhone och innan jag ens tagit skyddsplasten av den åkte jag till Teknikmagasinet och köpte skyddsfilm till glaset och ett bakstycke av plast för att inget skulle bli repigt. Men jösses vad paranoid jag var när jag använde den där vätskan för att få skyddsfilmen på plats. Kortslutningar och batteribränder passerade revy.
Allt sånt här brukar ge sig efter första repan och en massa grämelse, sedan kan jag slappna av lite.
Min tankar och spekulationer kring hur information lägger sig rörigt och osammanhängande på en hårddisk och även i ett iPhoneminne ska jag inte ens gå in på. Eller hur jag kan ligga och fundera på hur många tomma skräpfiler och rester som ligger och skvalpar i min iMac trots avinstallationsprogram och manuella rensningar. Och alla loggfiler???
Jaa, det är inte lätt.

/andreas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-14 09:56

Jag har med mig min laptop överallt. Använder den på restauranger, flyg, bussar och tåg, och den ser ut därefter. Jag älskar att jag kan knacka kod, skriva och numera också vara uppkopplad i stort sett överallt.

Batterivård förstår jag mig inte på utan jag köper ett nytt batteri när åldern gör sig påmind hos det gamla.

Jag inser fuller väl att detta förhållningssätt inte är något jag valt efter moget, rationellt övervägande utan en följd av min läggning. Jag lider inte av repor helt enkelt.

En sak retar mig, och det är att jag är inne på mitt tredje par lurar till min iPhone (som jag haft sedan augusti) då jag lyckas knäcka kabeln närmast telefonen när jag har telefonen i fickan. Hur gör ni noggranna människor för att undvika detta problem? Jag älskar fjärrkontrollen och röststyrningen, men det är inte alla brallor som har bra iPhonefickor.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-02-14 11:02

jag har aldrig min iPhone i byxfickorna. Det känns lite för "risky". Har den i bröstfickan då jag oftast har skjorta på mig.

Bevaka tråden