Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få program att gömma sig i kanterna på skärmen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-02-05 19:56

hej skulle vilja ha hjälp med att få safari att åka ut till kantenra så den göms ,va i en butik idag deras safari gjorde så .glömde att kolla va dom hade gjort.kan det vara i expose?

  • Medlem
  • 2010-02-05 20:00

Ge trådarna rubriker som beskriver innehållet. Ändrar från "Safari".
Admin

Ja, det är Exposé.
Kolla under Systeminställningar, där kan du ställa "Aktiva hörn" högst upp.

Själv kör jag med

(ÖV)Dashboard (ÖH)Visa Skrivbordet

(NV)Visa alla fönster (NH) Starta skärmsläckare

i mina hörn, fungerar väldigt smidigt.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-02-05 23:46

tack funkar nu ställde in dom som du har dom

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-06 09:16

Jag kör med (ÖH) Visa alla fönster, (NH) Visa skrivbordet och (NV) Spaces. Jag brukar sitta och irritera mig när folk inte har likadant inställt som jag för då tappar jag bort mig...
Hade skärmsläckaren uppe i ÖV ett tag men jag är så våldsam med musen så varje gång jag skulle klicka på minimera eller stäng så startade jag skärmsläckaren, det var lite opraktiskt.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-02-06 12:01

Jag körde med aktiva hörn när jag hade min gamla vita Macbook och tyckte det var hyffsat praktiskt. Ibland aktiverade man dom av misstag men efter som exposé är så pass snabbt gjorde det inte så mycket. Om jag hade gäster skrek dom dock av frustration när dom använde min dator eftersom det flög fönster åt alla möjliga håll när dom vevade runt muspekaren över hela skärmen.

Nu har jag en ny Macbook Pro med multitouchstyrplatta och har lagt alla exposéfunktioner på den istället. Fyrfingersvep neråt för att visa alla program, höger för att visa det aktuella programmets fönster, uppåt för skrivbordet och vänster för att gömma programmet. Smidigare både för mig och mina vänner

1
Bevaka tråden