• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 12:39

Har en Powerbook 1,67 GHz med 10.4.11 med en hårddisk med dubbla partitioner. Den ena av dessa partitioner har av oförklarlig anledning slutat att tillåta att jag kopierar till den, felkod -36 dyker upp och att jag inte har behörighet att utföra åtgärden. Flyttade allt till en extern disk och till den kan jag kopiera nytt material till olika mappar utan problem (när materialet ligger där så beter den sig normalt alltså). Så jag formaterade om partitionen på datorns hårddisk, kopierade tillbaka allt mapp för mapp men felet kvarstår. Excel vill inte spara till disken för att "disken är full". Diskwarrior och Skivkontroll tycker disken är ok. Kan likväl inte kopiera in något på skivan. Kan inte återställa behörigheterna via skivkontroll eftersom det inte är en startskiva. Partitionen har 1,3 GB ledigt och den är på 80 GB. Någon som har en förklaring eller lösning, den andra partitionen beter sig normalt? Datorn är litet skum i övrigt, USB portarna slutar att fungera momentant ibland, verkar vara problem med att strömförsörja USB enheterna. Hörlursuttaget glappar och ger ibland inget ljud. Är detta OS relaterat eller hårdvarurelaterat moderkort/strömförsörjning/hårddisk eller vad tror ni?