Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

byta hårddisk på powerbook? går det denna modell?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på och tar delar från min gamla powerbook g4 titan och lägger över på syrrans powerbook g4 alu. Har slängt över airport och minnet men nu kom jag till hårddisken och min tog jag enkelt bort men när jag ska ta bort syrrans så sitter den hårdare och det står på den "do not disassemble or modify" och så är det som en liten taggig metallbit, nästan som ett mindre sågblad där man ska plocka bort den.

Så det jag undrar är om det går? känns som att det är möjligt men att jag kanske inte borde? Det tråkiga är att den hon har nu bara är 10gb medan min är 80gb...

Tacksam för all hjälp!

Klart det går. Det finns manualer på iFixit.com.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Klart det går. Det finns manualer på iFixit.com.

Ja, det är där jag har kollat men jag blev lite osäker nu för den satt så hårt och för att det stod så på den hårddisken...samt det här "sågbladet" som verkligen kändes som en varning för att man inte skulle ha fingrarna där..vet inte om jag är överdrivet nojjig men jag tyckte bara det var skumt och ville kolla upp det så jag inte gör nåt dumt med hennes dator.

1
Bevaka tråden