Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rädda raderade SMS ifrån en iPhone?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem.

En viss iPhone har fått ett par SMS med viktig information i. Dessa råkade ägaren radera. Dock slog det mig att det är en SQLite som databas. Om jag minns helt rätt så finns informationen kvar tills det utrymmet behövs.

Telefonen har INTE synkats sedan han tog emot dessa SMS. SÅ det inte finns ingen lokal backup på någon dator.

Hur gör jag? Telefonen är inte jailbreakad.

Tiden är inte på min sida heller...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-21 12:23

Konrad vet du om den kan rädda raderade SMS med? Jag har testat demon och kan inte riktigt blir klok på om så är fallet.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-21 13:41
Ursprungligen av Sweet_112:

Konrad vet du om den kan rädda raderade SMS med? Jag har testat demon och kan inte riktigt blir klok på om så är fallet.

Testade att radera ett gäng. Dom låg kvar under knappen "Archives" i PhoneWiev, så det funkar.

Perfekt! Då blir det att köpa det!

Tusen tack för hjälpen! Det uppskattas mycket!

God jul!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-21 13:52
Ursprungligen av Sweet_112:

Perfekt! Då blir det att köpa det!

Tusen tack för hjälpen! Det uppskattas mycket!

God jul!

Så lite så.
God Jul själv!

Har fått en annan kunds telefon. Skall rädda SMS på den, men de syns inte alls kvar där. Dock på den andra jag kört med finns den.

Funderar på hur jag skulle kunna monter iPhonen som en hårddisk och köra tex DataRescue på den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-30 18:43

Måste man köpa programmet för att kunna återskapa SMSen eller räcker det med demon?
Jag klantade mig idag och raderade en SMS-avisering från Schenker... Går tydligen
inte att hämta ut mitt efterlängtade paket utan pin-koden de SMSade..

Ursprungligen av Veranda:

Måste man köpa programmet för att kunna återskapa SMSen eller räcker det med demon?
Jag klantade mig idag och raderade en SMS-avisering från Schenker... Går tydligen
inte att hämta ut mitt efterlängtade paket utan pin-koden de SMSade..

Är väl bara ringa Schenkers kundtjänst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-30 18:54
Ursprungligen av Goflorp:

Är väl bara ringa Schenkers kundtjänst.

De har stängt. Nyår och sånt!

1
Bevaka tråden