Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kategoribild i ingress? (wordpress)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fortsätter att nyttja all fantastik hjälp jag fått i den här forumdelen.

Jag eftersöker en funktion som möjliggör att ha en kategoribild kopplad till kategori i en ingress.

Exempel: en artikel om iPod, där inlägget givetvis är kategoriserat under iPod eller Apple.

Se bifogad bild, där exemplet visar en kategoribild på "Fotboll".

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-12-07 22:09

Du borde rimligtvis gå att göra med funktionen the_tags() och lite CSS.

Det går också att göra det genom en funktion som injicerar kod i början av the_excerpt() för att lägga text, en bild eller en tagg du kan formge med CSS framför själva texten.

Tack. Jag hittade en temporär om mer omständig lösning. Article templates - där jag byggt mallar för alla olika sektioner och infogat en liknande "pil" innan ingressen.

Ditt alternativ låter dock mer frestande och automatiserat.

Ser för övertigt att du har så på din blogg (Macbloggen). Att du visar klickbar och stylad kategori innan rubrik. Hur har du löst det?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2010-10-12 19:36

Det är gjort så att om det finns sökord (tags) kopplade till artikeln så loop:ar jag igenom dem och länkar dem till en arkivsida för respektive sökord. Om inga sökord finns skrivs istället artikelgruppen ut utan länk.

All HTML läggs sedan till i början på själva artikeln som en radrubrik via en serie filter som i en kedja i slutändan hakar på filtret the_content. Som du kanske ser i källkoden är sajten byggd i HTML5, och jag använder ganska många filter för att lägga till bl a <header> och <hgroup>, och bland dem är funktionen du refererar till.

Jag har också byggt om WP-funktionen get_the_content() och ersatt den med en egen för att få större formateringsmöjligheter.

Nåväl. Ska inte grotta ner mig i det.

Titta på filtren the_excerpt och the_content tillsammans med funktionen get_the_tags(). Det borde göra susen.

1
Bevaka tråden