Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pixelmator vs Photoshop Elements 8?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är dessa två program likvärdiga? Vilka fördelar och nackdelar finns det med respektive program?
Jag behöver ett lagom enkelt, avancerat, billigt program för privat bruk, för att trixa med bilder och foton, till hemsida och blogg.

Personligen skulle jag välja Photoshop Elements, för det är ett inihelsike bra program, men Pixelmator, verkar också vara ett på många sätt finfint program.

Pixelmator är väldigt trevligt att jobba i tycker jag
Testa - det finns en 30-dagars "trial"
Ska du köpa så kan det löna sig att hålla ögonen öppna - idag kostar den 15 $ på Amazon (vet inte om det är Ok att köpa från Sverige) men kommer nog fler erbjudande. Twittersearch är en bra källa

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-01 09:18

Man blir så lätt blindad av att "alla kör" adobe grejjer så man glömmer de bra alternativen. Problemet är ju att eftersom så många kör adobeprylarna så finns det ju gott om tutorials osv

Tack för era synpunkter!
Photoshop använde jag senast för 3-5 år sedan, Pixelmator har jag provat gratis 30 dagar och gillade det. Men som "kkr" påpekar, finns det många fler tutorials på Photoshop.
Hmmm ... vet inte hur jag ska göra. *Aftonbladet eller Expressen?*

Jag är väl egentligen inte rätt person att råda i ett val eftersom jag själv inte valt utan har både PS och Pixelmator.

Det handlar om hur du använder programmet och till vad. Om du ser tillbaka hur mycket tutorials och annat har du använt? Finns det tillräckligt inom dessa områden hos Pixelmator? Om inte så ska du inte välja det. Visst det kommer att komma fler där också men nuläget kan nog ge en fingervisning.

Att bara titta på mängden av saker det finns till Photoshop Elements kan riskera att ställa en i samma "felval" som en del WIndowsanvändare ställer upp - att det finns många fler program till WIndows än till Mac så därför är det systemet ett bättre val. För mig och min användning finns det tillräckligt för Mac.

Nej, jag råder dig varken till det ena eller andra - ville bara problematisera "mängden" lite

Lycka till i ditt val - jag tror du kommer att bli såväl nöjd som ibland "irriterad" vilket du än väljer

Förnuftigt talat, macwitty!
Det kanske blir Pixelmator iallafall.

1
Bevaka tråden