Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installation av AirPort Express med AirTunes

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-27 12:35

Jag är sugen på att köpa en AirPort Express-basstation med AirTunes nu då man får lite rabatt

Jag ska dock vara ärlig och säga att jag inte blir klok på vilka möjligheter den ger mig vad det gäller installationen. Jag laddade ner instruktionsboken samt gjorde en sökning här efter svar men lyckades inte riktigt hitta någon tråd innehållande den informationen så jag hoppas att det är ok att ställa den kortare frågan här.

Då jag har en router från D-Link idag och inte pengar till en ny så trodde jag första att APE agerade som en router men fick sedan berättat för mig att så inte var fallet utan den agerade mer en brygga i ett redan existerande nät. Ok, fine tänkte jag...det fungerar också.

Grejen den att jag har ADSL-modem (endast trådat) från BBB i sovrummet och detta kopplat med tråd till min trådlösa router från D-link i samma rum, till denna ansluter min MBP och sambons PC-laptop trådlöst. Stereon står dock i ett annat rum och jag vill ju då ha APE'n i det rummet så att jag enkelt kan ansluta ljudkabeln till stereon. Problemet är ju då att det blir problematiskt att ansluta APE'n till min router i andra rummet samtidigt, jag vill ju inte dra en nätverkskabel genom rum och hall för att sedan ansluta till routern i sovrummet.

Kan jag ansluta min APE trådlöst från vardagsrummet till min router i sovrummet så att alla enheter som är trådlöst anslutna till APE'n får internetaccess? Det blev kanske en något invecklad förklaring men jag försöker visa med en bild här ->

Är detta möjligt? Jag vill ju inte köpa en produkt som jag sedan inte kan använda =/

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-27 12:38

Det är bara att koppla in den och köra Airportverktyget. Sen är saken böff, som vi säger hemma i Frankrike.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-27 13:49

Sicka suveräna användare det finns i dessa forum, vilken hjälp! Jag tackar ödmjukast

1
Bevaka tråden