Batteriproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte min MacBook Pro 17" för två år sedan och har nu problem med batteriet. Den svällde rejält på båda sidor och touchpad knappen på ovansidan gick knappt att klicka på. Jag lämnade in batteriet till min datorleverantör och efter ett par dagar sade de att garantien inte gäller. När jag påpekade att människor som har haft det problemet har fått batteriet utbytt gratis pga fabrikationsfel (som Apple själv medgett) sa leverantören att datorn/batteriet hör till fel serie. Apple själva har medgett att om batteriet sväller är det ett fabrikationsfel. Ett batteri ska överhuvudtaget inte svälla, även om det är slut.

I Sverige har vi väl tre års fabrikationsgaranti och Apple och batteritillverkaren har medgett är det är ett fabrikationsfel (ett membran i batteriet fungerar inte som det ska), borde då inte jag ha fått ett ersättningsbatteri som andra?

Jag är glad att batteriet inte exploderade...

Jag stjäl tråden och ser om någon kan hjälpa mig.
Har exakt samma problem med dock betydligt svullnare batteri och galen värmeutveckling så nu kör jag utan. Jag var inne på Macforum i Göteborg och han kunde ta in hela datorn för kontroll och han sa att det går med säkerhet på garantin då min dator är bara 1,5 år gammal samt nyss genomgått en hårdvarukontroll efter moderkortsbyte. Problemet är att jag kan verkligen inte vara utan datorn i dom två veckorna dom behövde på sig och han såg hellre att jag ringde Apple då det är ett väldigt vanligt problem.

Nu till mitt problem, vilket jekla nummer skall man ringa?? Jag hittar bara ett där man får betala 495 kronor vilket verkar helt tokigt för en garantiåtgärd.

en söt bild med..

1
Bevaka tråden