Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laserskrivare för hemmabruk, med färg och bra scanner

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haparanda
  • 2009-11-01 20:50

Jag behöver kunna få utskrifter även hemmavid och efterlyser tips på en bra skrivare.

A4 räcker i storlek men den bör vara billig i drift, jag brukar normalt föredra laserskrivare och ogilla bläckstråle pga torkande patroner.

Vidare bör det gå att scanna dokument för att mejla dem.

Skrivaren lär anslutas via en Time Capsule.

Ren och rak i linjerna premieras, liksom kompakt storlek.

Tja, många önskemål. Men finns det några svar..?

Inget bra.

Hp har den del sådana här burkar.

Skall du anluta via en Time Capsule via Wifi, Ethernet eller USB?

Haft flera burkar av den här kalibern och ingen har någonsin varit bra.

Samsung har en CLX-3175 och som brukligt är kostar det nästan lika mkt att fylla på skrivaren med Toner som att köpa en ny:

Skrivaren: 2839:- , Toner; ca 2000:- (CMYK).

Den levereras med snålfyllda toners för 700 färgsidor... (snålt av dem)

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2009-11-05 19:37

Ingen Samsung att tänka på alltså.

Jag kan ansluta dem via vilket som; wifi, ethernet eller usb.

Jag brukar dock föredra ethernet eftersom det hittills varit lättare att hitta drivisar som passar plus att det blir betydligt stabilare än usb och wifi.

Har dock ganska goda erfarenheter av HP från jobbet. Även Xerox. Kan nog tänka mig att betala 4000-5000 kr för en bra skrivare, bara driften inte kostar skjortan.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-11-05 19:49

Mina föräldrar har en Dell 3115cn som fungerar riktigt bra. Den scannar till epost eller ftp, skickar fax och kopierar. Fungar fin fint med Mac. Dock spräcker den din budget något med sina 6569:- Materialkostnaderna är höga per toner-inköp, men de räcker bra länge!

Såg att Dell lanserat en ny multifunktionsskrivarare dubbad 2135cn som är klart snällare mot plånboken i inköp 3794:- och verkar ha jämförbara priser på toners. Om den är lika bra som sin storebror kan jag rekommendera den varmt!

1
Bevaka tråden