Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela upp iso i Frontrow?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något sätt att spela upp iso-filer i Frontrow?

Har en del super 8 som är omgjorda till iso-filer som jag skulle vilja kunna spela upp med Frontrow...

Det går, genom att montera .iso-filen och sen meckla lite med alias. Men det är meckigt och har du många filer som du vill kunna spela upp är det nog inte ett alternativ.

Hittade en massa info när jag... googlade:

iso in front row - Google Search

Äntligen mediacenter för Mac som klarar iso plus mycket mer

Efter mycket letande så hittade jag äntligen ett Mediacenter för Mac som klarar ISO plus mycket mer som överraskade mig som t ex uppspelning direkt från svtplay mm.

Programmet heter Plex

Plex Media Center for OS X

Ursprungligen av schröder:

Efter mycket letande så hittade jag äntligen ett Mediacenter för Mac som klarar ISO plus mycket mer som överraskade mig som t ex uppspelning direkt från svtplay mm.

Programmet heter Plex

Plex Media Center for OS X

Hehe, det kan inte ha varit så mycket letande, väl? Plex är nog den absolut största mediacenterlösningen för Mac (om man inte räknar Front Row) och det finns trådar på detta forum om det. Hade jag vetat att du var ute efter ett alternativ till Front Row hade jag sagt det, men du frågade inte om det i din post.

Ok, skall vara tydligare nästa gång. Inte lätt alltid att hitta när man inte vet vad det heter.

Hur som helst. Programmet är ju kanonbra!

Nu får man investera i en Macmini också som får stå vid tvn.

1
Bevaka tråden