Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Placering av ditt företag på GPS" ??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vår informatör skickade mig ett erbjudande hon fått nyss och jag blir lite konfunderad. Vad menar dom egentligen? Enligt säljaren så måste man va med för annars kommer man inte finnas med i nån enda GPS efter årsskiftet typ? Vilket jag har väääldigt svårt att tro.

Nån som vet mer om detta?

Citat:

Information angående placering på GPS

Hjärtat i varje navigationssystem utgörs av en digital karta. Inbyggda navigationssystem, bärbara navigationsssytem och smarta telefoner (mobiltelefoner med navigationsprogram) förändrar dina kunders sätt att hitta vad de letar efter.

Med DirectAccessTM placeras alla dina verksamheter ut exakt på digitala kartor. I dagens snabbt växande mobila värld är detta det perfekta sättet att se till att dina kunder hittar till dig.
Befintliga och potentiella kunder kan se exakt var du är när de behöver dina produkter eller tjänster.

Navteq är världens största leverantör av kartunderlag för satellitbaserade system, med en markandel på 95 % i Norden och 85 % på världsbasis. Navteq är världens största leverantör av kartunderlag för

Bilnavigation
Bärbar GPS
Mobilnavigation (PND)
Kartpositionering för Internet.

Avtalet innebär att företagets identitet och adress etableras som ett POI, (point of interest) med så kallad ”DirectAccess”. Det betyder att etablering igångsättes omgående och snabbast möjliga tillgänglighet ges i PND (mobiltelefoner och GPS).

Avtalet innebär att man får sin POI utspritt hos de flesta av världens leverantörer av bärbara och integrerade GPS, i största delen av alla biltyper/leverantörer samt de flesta PND-modeller, interaktiva kartor o s v.

Pris för placering på GPS och Internetkarta med direktlänk till företagets hemsida är 5 900 kr exkl moms.

Map Media Europe AB (MME) - Sveriges största leverantör av B2B för analoga och digitala kartprodukter - är återförsäljare med/för Navads; distributör av Navteq DirectAccessTM.

Erbjudandet kommer från mapmedia.se

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-30 12:06

Låter ungefär som dom personer som ringer till företag och försöjer sälja plats hos alternativa telefonkataloger som ingen läser.

Jo, det var min tanke också, men iom att Navteq ändå är en väldigt stor kartleverantör så blev jag fundersam.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-30 13:34

Hör av dig till Navteq och fråga är direkt?

1
Bevaka tråden